5 najlepszych UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKICH, które powinny rozwinąć

Jeśli chodzi o SEO, zwłaszcza techniczne SEO, często mówimy o znaczeniu twardych umiejętności. I chociaż nie ma wątpliwości, że vlookup i regex mogą być twoimi najlepszymi przyjaciółmi, istnieje kilka podstawowych umiejętności miękkich do nauczenia się, które pomogą ci osiągnąć sukces w swojej roli i postępach w karierze.

Ale najpierw przyjrzyjmy się definicji tego, co tak naprawdę rozumiemy przez umiejętności miękkie.

Czym są umiejętności miękkie?

Umiejętności miękkie to umiejętności, które pozwalają osobie komunikować się i pracować z innymi skutecznie i harmonijnie.

Niezależnie od tego, czy jesteś seo merytorycznym, czy technicznym SEO, wewnętrznym czy agencyjnym, Twoje umiejętności miękkie pomogą Ci poruszać się w każdym środowisku pracy i procesie. To dlatego, że w każdej roli, nawet w rolach technologicznych, nadal pracujemy z innymi ludźmi. Nie wspominając już o tym, że SEO to głównie wielofunkcyjny wysiłek zespołowy, co oznacza, że musisz czuć się komfortowo w interakcji z interesariuszami.

A jeśli jesteś SEO na poziomie zarządzania, może się okazać, że istnieją jeszcze trudniejsze interakcje z twoim przywództwem. Zwłaszcza jeśli jesteś odpowiedzialny za podpisanie swoich organicznych strategii i projektów.

Podzielę się dziś pięcioma umiejętnościami miękkimi, na których możesz zacząć się koncentrować, aby poprawić sposób, w jaki angażujesz się w członków zespołu, interesariuszy i przywództwo, pomagając w ten sposób rozwijać karierę i generować sukcesy.

Pięć umiejętności miękkich dla sukcesu SEO

1. Empatia

Empatia to zdolność do wyczuwania emocji innych ludzi, w połączeniu ze zdolnością do wyobrażania sobie, co ktoś inny może myśleć lub czuć. Według ostatnich badań empatia jest najważniejszą umiejętnością w przywództwie. Ale dlaczego jest to ważne dla SEO?

Cóż, powodem, dla którego empatia jest umiejętnością numer jeden w przywództwie, jest to, że pomaga budować lepsze, bardziej znaczące relacje i dobre zrozumienie ludzi, z którymi pracujesz. Ma to zasadnicze znaczenie dla SEO, którzy pracują na kilku różnych stanowiskach i codziennie współpracują z różnymi zainteresowanymi stronami. Empatia pomoże skutecznie zaangażować się i rozwiązać konflikt, co poprawi produktywność, współpracę i przyniesie lepsze wyniki.

Najlepszym sposobem na poprawę empatii jest zbadanie własnych uprzedzeń i obserwowanie, jak wchodzisz w interakcje z ludźmi wokół ciebie. Skoncentruj się na tym, jak wchodzisz w interakcje i angażujesz się w ludzi, którzy mają inny punkt widzenia niż Twój. Nie chodzi o logiczne rozumowanie stojące za czyjąkolwiek opinią, ale bardziej o sprawdzenie, czy możesz zrozumieć emocje i uczucia stojące za tym, dlaczego ktoś ma inny sposób myślenia. Nie musisz się z kimś zgadzać, aby być empatycznym, ale musisz skupić się na zrozumieniu, zaakceptowaniu i potwierdzeniu doświadczeń innych ludzi.

2. Krytyczne myślenie

Krytyczne myślenie to obiektywna, bezstronna analiza i ocena dostępnych faktów w celu sformułowania osądu. Jest to absolutnie kluczowe w przestrzeni takiej jak SEO i marketing cyfrowy, ponieważ SEO jest wypełnione opiniami i okazjonalnymi faktami, a zachowanie obiektywizmu i świadomość własnych uprzedzeń może być trudne.

Zadawanie (lepszych) pytań jest dużą częścią rozwijania krytycznego myślenia. Aby to zrobić, będziesz potrzebował zdrowej ilości ciekawości i sceptycyzmu. Sceptycyzm pomoże rozwinąć nawyk kwestionowania założeń i poprawi praktykę rozumowania za pomocą logiki, podczas gdy ciekawość skłoni cię do poszukiwania różnorodności myśli. Chcesz również poprawić swoje umiejętności badawcze, patrząc na wiarygodność swoich źródeł i aktywnie poszukując opinii, które różnią się od twoich.

W żadnym wypadku nie jest to łatwe do zrobienia. Wymaga to czasu i energii, aby zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby prowadzić badania, zadawać pytania i z szacunkiem angażować się w poglądy i doświadczenia, które różnią się od twoich.

Ta umiejętność jest przydatna podczas przeglądania wszelkich opinii SEO, analizowania danych, przeglądania wytycznych i algorytmów wyszukiwarek. Może być również niezwykle pomocny podczas prezentacji interesariuszom lub decydentom. Krytyczne myślenie może pomóc utrzymać błąd potwierdzenia w ryzach i przygotować się do radzenia sobie z obawami i zastrzeżeniami. Aby uzyskać więcej wskazówek na temat poprawy własnego krytycznego myślenia, zapoznaj się z tym artykułem Harvard Business Review.

3. Proaktywne słuchanie

Proaktywne lub aktywne słuchanie oznacza, że uważnie słuchasz każdego, kto do ciebie mówi. Wymaga to od ciebie przyswojenia tego, co się mówi, i słuchania w celu pełnego zrozumienia, co komunikuje ci mówca.

Być może zgadłeś, ale proaktywne słuchanie jest w rzeczywistości istotna część zarówno rozwijania empatii, jak i krytycznego myślenia. I ważne jest, aby nie mylić słuchania kogoś ze słuchaniem tego, co ktoś do ciebie mówi. Zwłaszcza, że kiedy mówimy o proaktywnym słuchaniu, oznacza to coś więcej niż tylko przyswajanie wypowiadanych słów. Nie chodzi tylko o to, co jest komunikowane, ale także o to, jak to się robi. Zwróć uwagę na język ciała i ton głosu, aby w pełni zrozumieć drugą osobę.

Możesz poprawić tę umiejętność, przede wszystkim będąc bardziej świadomym i bardziej obecnym, gdy ktoś z tobą rozmawia. Twórz mentalne notatki z rozmowy. Możesz sobie wyobrazić, że używasz etykiet, aby lepiej zrozumieć, jak może czuć się druga osoba. Czy są podekscytowani, zmartwieni lub obojętni? Proaktywne słuchanie pomoże Ci lepiej zrozumieć interesariuszy, członków zespołu i przywództwo oraz położy podwaliny pod naszą kolejną miękką umiejętność.

4. Jasna komunikacja

Jasna komunikacja to skuteczne wykorzystanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w celu skutecznej wymiany i wyjaśnienia myśli i pomysłów. Celem komunikatora jest upewnienie się, że przekazywane treści są w pełni zrozumiałe dla odbiorców.

Jasna komunikacja nie polega na przekonywaniu kogoś do swojej prawdy. Ma pomóc innym zrozumieć zamierzone przesłanie. Powodem, dla którego jest to ważne, aby to podkreślić, jest to, że często myślimy, że jeśli ktoś odrzuca nasz pomysł, nie przekazaliśmy jasno naszej propozycji. Chociaż jest to możliwe, nie jest to korelacja. Niejasna komunikacja może prowadzić do odrzucenia tak samo, jak jasna komunikacja i vica versa.

Kiedy próbujesz poprawić tę umiejętność, skup się na poprawie tego, jak dobrze Twoi odbiorcy rozumieją Twój przekaz. Podstawą jasnej komunikacji są zatem; dobre zrozumienie odbiorców i ich potrzeb, użycie właściwego języka i przykładów oraz jasny przekaz. Możesz to jeszcze poprawić, aktywnie poszukując i słuchając opinii odbiorców i odpowiednio poprawiając swoje umiejętności komunikacyjne.

5. Opowiadanie historii

Opowiadanie historii to akt dzielenia się historią. Brzmi prosto, prawda? Wszyscy opowiadamy historie. Dzielimy się naszymi osobistymi historiami, takimi jak niezapomniane wydarzenia z naszego życia. Coś, co widzieliśmy, słyszeliśmy lub czego doświadczyliśmy. Dzielimy się również historiami o tym, do czego dążymy, lub wokół czegoś, czego się boimy. Historie pomagają nam zrozumieć świat i pozwalają nam dzielić się informacjami w sposób, który tworzy emocjonalne połączenia.

Ale dlaczego umieściłem opowiadanie historii na tej liście, jeśli wszyscy wiemy, jak to zrobić? Cóż, to dlatego, że musimy również nauczyć się go używać w miejscu pracy, aby osiągnąć sukces.

Podzielmy to na części. Historie pomagają nam zrozumieć świat, co oznacza, że historia może pomóc w przekazaniu jasnego komunikatu nawet na najbardziej złożony temat. Tak więc, jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy spoza SEO zrozumieli różnicę między indeksowaniem a indeksacją, możesz powiedzieć analogię o tym, jak wyszukiwarki są jak bibliotekarze, a baza danych za wyszukiwarką jest jak biblioteka. Analogie są świetną formą opowiadania historii, która pomaga wyjaśnić nieznane rzeczy czymś znajomym.

Historie pomagają również budować więzi emocjonalne, więc wykorzystanie ich w biznesie może pomóc w budowaniu zaufania z interesariuszami i przywództwem, co jest niezbędne, aby uzyskać poparcie i osiągnąć sukces.

Slajd z prezentacji Petry MozCon, biały tekst na niebieskim tle: "Przekonuje nas rozum, ale poruszają nas emocje."

Potrzeba praktyki, aby znaleźć narrację, która działa dobrze dla odbiorców i rozwinąć własny styl opowiadania historii. Dobrą rzeczą jest to, że każda z tych umiejętności opiera się na sobie nawzajem i możesz całkowicie skupić się na ich rozwijaniu w tym samym czasie.

Podsumowanie

Jeśli chodzi o SEO, rozwijanie tych pięciu umiejętności miękkich pomoże Ci odnieść większy sukces w:

Budowanie lepszych relacji z różnymi interesariuszami, a także lepiej funkcjonujących zespołów.

Pomyślne prezentowanie i uzyskiwanie poparcia od kierownictwa.

Poprawa produktywności w projektach wielofunkcyjnych.

Głębsze i bardziej rzeczowe zrozumienie algorytmów Google dla osób niebędących SEO.

Poprawa zrozumienia “dużego obrazu” i powiązań na wysokim poziomie między SEO a innymi funkcjami biznesowymi.

Budowanie umiejętności miękkich może być trudne i nie ma namacalnego certyfikatu, aby powiedzieć, że je opanowałeś. Wymaga to praktyki i konsekwencji i – podobnie jak SEO – nigdy nie jest w pełni ukończone. Jest to sposób myślenia, który inspiruje do codziennej pracy i motywuje do ciągłego rozwijania zestawu umiejętności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.