Alpina wprowadza na rynek limitowan膮 edycj臋 B5 GT o mocy 634 KM

Wszystkie Alpiny to bardzo szczeg贸lne samochody, dla tych, kt贸rzy jeszcze tego nie zauwa偶yli, ale najlepszy z najlepszych status zwykle trafia do modeli z limitowanych edycji. Samochody takie jak B3 GT3 i B4 Edition 99 naprawd臋 nale偶a艂y do 鈥嬧媙ajlepszych szybkich samochod贸w BMW w niedawnej pami臋ci. Tak s膮 do艣膰 wysokie kicni臋cia dla tego, B5 GT. (Wydaje si臋, 偶e to ca艂kiem dobry tydzie艅 dla BMW Tourings.)

Opisany przez Bovensiepens贸w z Buchloe jako 鈥瀞zczyt BMW serii 5 w Alpinie鈥, GT ma na celu po艂膮czenie 鈥瀌opracowanego, wyrazistego wygl膮du z najmocniejszym, wysokowydajnym uk艂adem nap臋dowym w historii firmy鈥. W tym celu 4,4-litrowy silnik V8 z podw贸jnym turbodo艂adowaniem ze standardowego B5 otrzymuje modyfikacje dolotu, ECU i nieco wi臋cej do艂adowania, co daje 634 KM i 627 funt贸w na stop臋. To ca艂kiem sporo i, co ciekawe, tylko o jedn膮 moc mniej ni偶 w BMW M5 CS, kt贸re pozostaje najmocniejszym BMW w historii, dop贸ki nie pojawi si臋 wtyczka XM. BMW pozwala Alpinie na wiele, chocia偶 prawdopodobnie nigdy nie pozwoli na mocniejsz膮 seri臋 5 ni偶 samo M. Mimo to, przy pr臋dko艣ci od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy (3,6 w modelu Touring), maksymalnej pr臋dko艣ci przekraczaj膮cej 200 mil na godzin臋 w obu modelach i nowym 艣rodkowym t艂umiku zapewniaj膮cym 鈥瀏ard艂owy d藕wi臋k o艣miocylindrowego silnika鈥, nikt raczej nie b臋dzie narzeka艂.

Warto przeczyta膰!  Samochody pisarzy motoryzacyjnych roku 2022: Kia Picanto

Bior膮c pod uwag臋, jak dobry jest B5 w standardzie, nie jest zaskoczeniem, 偶e aktualizacje GT s膮 stosunkowo niewielkie. Dost臋pna jest nowa kolumna przedniej przegrody, wzmacniaj膮ca prz贸d w celu uzyskania lepszego sprz臋偶enia zwrotnego z uk艂adem kierowniczym; Tylna wysoko艣膰 jazdy jest r贸wnie偶 nieznacznie ni偶sza (Alpina nie powiedzia艂a dok艂adnie o ile), co obni偶a 艣rodek ci臋偶ko艣ci w celu 鈥瀦optymalizowanego wsparcia przechy艂u tylnej osi鈥. Hamulce Brembo maj膮 395 mm z przodu i 398 mm z ty艂u, cho膰 brzmi to znajomo ze standardowego B5. M贸wi si臋, 偶e tarcze s膮 l偶ejsze z klockami 鈥瀢ysoce odpornymi na ciep艂o鈥, co przyda si臋, je艣li kto艣 zjedzie na zewn臋trzny pas autostrady. Lub M40, jak to si臋 inaczej nazywa.

Wyr贸偶nienie GT to kolejne spojrzenie na klasyczne ko艂o Alpina, tutaj 20-calowe z 20 szprychami, pomalowane na kolor Marron Volciano iz napisem 鈥濨5 GT鈥. Istnieje r贸wnie偶 kilka osza艂amiaj膮cych opcji kolorystycznych, do艂膮czonych do tradycyjnego Alpina Blue i Alpina Green. Nabywcom zaoferuje si臋 Arctic Race Blue, Petrol Mica, British Racing Green, Chalk, Imola Red, a nawet Daytona Violet, nawi膮zuj膮c do E34 M5 Touring. Zestaw dekoracyjny Alpina jest r贸wnie偶 dost臋pny w kolorze Marron Volciano, dost臋pnym wy艂膮cznie w wersji GT, a tak偶e w kolorze Blue Matt lub Green Matt.

Warto przeczyta膰!  Test drogowy: 2022 Chevrolet Blazer RS 鈥嬧婣WD

Wn臋trze niewiele si臋 zmieni艂o, ponownie, poniewa偶 B5 jest do艣膰 trudny do ulepszenia. Podobnie jak w przypadku nadwozia, paleta dost臋pnych kolor贸w jest jeszcze szersza ni偶 kiedykolwiek; Niezale偶nie od wybranej tapicerki, na zag艂贸wkach wyhaftowany jest napis 鈥濨5 GT鈥 鈥 tak zgadli艣cie 鈥 Marron Volciano z bia艂膮 obw贸dk膮. Jest kilka znaczk贸w oznaczaj膮cych, 偶e to nie jest jaka艣 stara Alpina, specjalne maty pod艂ogowe i troch臋 dodatkowego wyposa偶enia w stosunku do B5, w tym podgrzewane ko艂o i stereo Harman Kardon.

Alpina potwierdzi艂a, 偶e 鈥嬧媤yprodukuje tylko 250 B5 GT, podzielonych na modele sedan i Touring, chocia偶 nie og艂oszono sta艂ego podzia艂u. Bior膮c pod uwag臋 zami艂owanie do wagon贸w Alpina, przynajmniej tutaj, by艂oby niesamowite, gdyby czterodrzwiowe okaza艂y si臋 bardziej popularne. Zw艂aszcza, 偶e 鈥嬧婽ouring wed艂ug cen niemieckich kosztuje tylko 3000 euro wi臋cej, przy 148 500 euro 鈥 czyli 130 000 funt贸w. Prawdopodobnie niewiele wi臋cej ni偶 ludzie chc膮 dla M3 Tourings. Dostawy maj膮 rozpocz膮膰 si臋 w lipcu.

Warto przeczyta膰!  sooryavanshi 2021 pobierz ca艂y film w hd Tamilrockers, Filmyzilla, telegram, Movieurld i Mp4moviez | Motorindia

Nawiguj w lewoNawiguj w prawo

1 / 19