BMW M3 CS 2024 ujawnione z większą mocą, mniejszą masą i dużą ceną

Teraz, gdy obecna generacja BMW M3 i M4 jest dostępna od kilku lat, warianty o wysokich osiągach są oficjalnie w pełnym rozkwicie. W zeszłym roku ujawniono M4 CSL, ale w tym roku BMW dodaje do oferty model 2024 M3 CS.

„CS” oznacza Competition Sport, a jeśli znasz już formułę modeli BMW CS, ten model podtrzymuje ten trend. 3,0-litrowy sześciocylindrowy rzędowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem jest teraz masowany, aby wytworzyć moc 543 koni mechanicznych, czyli o 40 koni mechanicznych więcej niż w zwykłym M3 Competition. Wyjście momentu obrotowego pozostaje takie samo przy 479 funtach stóp. BMW twierdzi, że znalazło dodatkową moc, zwiększając ciśnienie doładowania z 24,7 psi do 30,5 psi. Zawiera również specyficzne dla modelu zmiany w oprogramowaniu do zarządzania silnikiem.

BMW twierdzi, że CS ma specjalnie zaprojektowane mocowania silnika, które zapewniają sztywniejsze połączenie między silnikiem a konstrukcją pojazdu. W rezultacie wejścia przepustnicy i przenoszenie momentu obrotowego na układ napędowy powinny być ostrzejsze. CS będzie oferowany tylko z napędem na wszystkie koła i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, które są niezbędne, aby uczynić go najszybszym wariantem M3 z czasem 0-60 mil na godzinę wynoszącym zaledwie 3,2 sekundy. To o 0,2 sekundy szybciej niż model XDrive inny niż CS M3 Competition. Maksymalna prędkość wynosi 188 mil na godzinę, dzięki czemu CS jest szybszy na górnym końcu o 8 mil na godzinę.

Warto przeczytać!  Lowridery: przegląd świetności kulturowej

Dla tych, którzy chcą mieć napęd na tylne koła, system AWD CS można ustawić w trybie tylko 2WD z wyłączoną kontrolą stabilności. BMW twierdzi również, że zoptymalizowało dopływ oleju do sprzęgła wielopłytkowego, aby system działał z maksymalną wydajnością podczas jazdy po twardym torze. Pech dla każdego, kto chce mieć manualną skrzynię biegów.

Podwozie otrzymało kilka ulepszeń, które poprawiają właściwości jezdne. BMW twierdzi, że specjalnie dostroiło elektronicznie sterowane amortyzatory i stabilizatory do modelu CS. Ponadto oferuje unikalne ustawienia pochylenia kół i dostosowanie kinematyki osi do konkretnego modelu. Układ kierowniczy jest specjalnie dostrojony do CS, podobnie jak kalibracje kontroli stabilności i układu AWD. Opony Michelin Pilot Sport Cup2 można montować jako bezpłatną opcję, ale konwencjonalne (na razie nieokreślone) opony o wysokich osiągach są dostępne jako wyposażenie standardowe. Opony otaczają standardowe kute koła — 19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu — wykończone w kolorze złoty brąz lub matowa czerń. Dostępne są hamulce karbonowo-ceramiczne M, ale standardowe hamulce M3 Competition xDrive są montowane inaczej.

Warto przeczytać!  Potwierdzono, że Audi R8 umrze po 2023 roku, a wymiana jest niepewna

BMW sprawia, że ​​wiesz, że to CS na zewnątrz z unikalną atrapą chłodnicy, taką jak w M4 CSL. Ta osłona chłodnicy ma plakietkę „M3 CS” na górnych belkach i tworzy wokół niej czerwone linie konturowe. Światła do jazdy dziennej świecą na żółto jako ukłon w stronę sportów motorowych zamiast zwykłego białego światła, podobnie jak M5 CS. Odsłonięte tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym (CFRP) zastosowano na masce (widoczne dwa paski), dachu, przednim spojlerze, przednich wlotach powietrza, obudowach lusterek, tylnym fartuchu i tylnym spojlerze.

Ciężar golenia jest częścią tego, co sprawia, że ​​produkt CS jest tym, czym jest. Oprócz elementów zewnętrznych, BMW wyposaża CS w fotele kubełkowe M Carbon jako wyposażenie standardowe. Ponadto zamiast standardowego układu wydechowego zamontowano tytanowy tłumik. W sumie BMW twierdzi, że M3 CS jest o 75 funtów lżejszy niż standardowe M3 Competition z xDrive, i to zanim weźmiesz pod uwagę dodatkowe potencjalne oszczędności wynikające z opcji hamulców węglowo-ceramicznych.

Kolor widoczny na zdjęciach to opcjonalny dodatek o nazwie BMW Individual Signal Green. Mroźna biel metalik to jedyny ekskluzywny kolor M3 CS w ofercie, a dwie bezpłatne opcje lakierowania to metalik Black Sapphire i metalik Brooklyn Grey.

Warto przeczytać!  Jak zostać zauważonym na następnym pokazie samochodowym

Wewnątrz BMW oferuje jedną opcję tapicerki ze skóry Merino dla siedzeń. Jest zaakcentowany czerwonymi elementami Mugello i rozsianymi szwami. Czerwone logo „CS” umieszczono na konsoli środkowej, a na listwach progowych widnieje napis „M3 CS”. Kierownica M jest owinięta Alcantarą i ma czerwony środkowy znacznik. Łopatki zmiany biegów z włókna węglowego są do niego przymocowane, a wykończenie wnętrza kontynuuje motyw włókna węglowego. Każde M3 CS jest standardowo wyposażone w pakiet M Drive Professional — dodaje on M Drift Analyzer, funkcję pomiaru czasu okrążenia i 10-stopniowy system kontroli trakcji. Wreszcie, M3 Cs jest wyposażony w nowy 14,9-calowy zakrzywiony wyświetlacz serii 3 i przeprojektowaną konsolę centralną. Będzie działał zmodernizowany system informacyjno-rozrywkowy iDrive 8, który 2023 M3 dodaje do listy.

BMW twierdzi, że M3 CS będzie „produkowany w ograniczonej liczbie”, ale nie określa, ile łącznie zostanie wyprodukowanych. Jeśli chcesz, zaczyna się od 119 695 USD, w tym opłata za miejsce docelowe. W porównaniu do podstawowego M3 Competition xDrive, to dodatkowe 36 100 $. Produkcja rusza w marcu tego roku.

Powiązane wideo: