Chiński zakaz stosowania pierwiastków ziem rzadkich: główne zmiany w branży pojazdów elektrycznych

Chiny zastanawiają się nad wprowadzeniem nowego zakazu eksportu magnesów ziem rzadkich, podczas gdy Stany Zjednoczone planują przeforsować szeroki zestaw przepisów, wzywając do tego, aby do 2032 r. ponad połowa wszystkich samochodów osobowych sprzedawanych w kraju była elektryczna. kurs? A skoro Stany Zjednoczone pracują nad zmniejszeniem uzależnienia od Chin, czy takie wysiłki rzeczywiście pogrążą Zachód w głębszej zależności? Niektórzy posłowie twierdzą, że tak. To jest OGROMNA historia.

Według ostatnich doniesień Chiny planują wprowadzenie zakazu eksportu magnesów ziem rzadkich ze względu na „bezpieczeństwo narodowe”. Magnesy te znajdują się w pojazdach elektrycznych, silnikach turbin wiatrowych i samolotach wojskowych. Stany Zjednoczone i inne kraje zachodnie dążą do tego, co rząd nazywa dekarbonizacją, podczas gdy Chiny starają się opanować rosnący rynek pojazdów elektrycznych, ponieważ obecnie dominują w tym sektorze magnesów i minerałów ziem rzadkich.

Jeśli ten zakaz wejdzie w życie, położy kres celom Stanów Zjednoczonych i Europy, które same nie produkują ani nie wydobywają tych minerałów.

Stany Zjednoczone są narażone na chiński zakaz dotyczący metali ziem rzadkich, ponieważ USA importują 78% swoich metali ziem rzadkich z Chin. Prognozowany przez UBS popyt na minerały ziem rzadkich ma wzrosnąć o 655% w świecie o 100% EV.

Wraz z zaostrzeniem się wojny handlowej USA-Chiny, coraz bardziej prawdopodobne staje się, że Chiny mogą zakazać eksportu metali ziem rzadkich do USA. Doprowadziłoby to do walki Stanów Zjednoczonych i innych krajów o pozyskiwanie minerałów ziem rzadkich spoza Chin.

Niedawno opublikowałem odcinek pt.Jak Chiny zdominowały świat samochodów elektrycznych?”<youtu.be/jFbHo7p2_x8> Większość ludzi nie zdawała sobie sprawy z rozmiarów tego, co się stało, Chiny stały się światowym liderem w produkcji i zakupie pojazdów elektrycznych. Wszystko to się wydarzyło W ciągu zaledwie dwóch ostatnich lat liczba pojazdów elektrycznych sprzedawanych rocznie w Chinach wzrosła z 1,3 miliona do aż 6,8 miliona, co czyni rok 2022 ósmym rokiem z rzędu, w którym Chiny były największym na świecie rynkiem pojazdów elektrycznych.

Chiński rząd podjął kroki w celu inwestowania w powiązane technologie już w 2001 roku; w tym roku technologia pojazdów elektrycznych została wprowadzona jako priorytetowy projekt naukowo-badawczy w chińskim planie pięcioletnim, najważniejszym planie gospodarczym kraju.

Ponad 70% krytycznych materiałów, takich jak kobalt, siarczan niklu, wodorotlenek litu i grafit, jest kontrolowanych przez Chiny. Mają ostateczną kontrolę nad sektorem, do czego Chiny wyraźnie dążyły przez lata na długo przed tym, zanim inne firmy nawet pomyślały, że to coś ważnego. Chińskie akumulatory EV są nie tylko dostępne ze zniżką, ale są również dostępne w znacznie większych ilościach, ponieważ moce produkcyjne zostały zbudowane w Chinach. Jednak to sprawia, że ​​​​inne firmy samochodowe są zobowiązane do Chin, które kontrolują większość łańcucha dostaw akumulatorów.

Pierwiastki ziem rzadkich są wykorzystywane w napędach komputerów, telefonów komórkowych, odtwarzaczy mp3 i aparatów fotograficznych. Są również stosowane w hybrydowych silnikach elektrycznych, luksusowych silnikach samochodów elektrycznych, turbinach wiatrowych, lotnictwie, zastosowaniach wojskowych, pociągach maglev i innych produktach konsumenckich, takich jak telewizory, pralki, odkurzacze i tym podobne.

Z pewnością dwa kluczowe pierwiastki ziem rzadkich stosowane w magnesach trwałych w silnikach pojazdów elektrycznych to neodym (Nd) i prazeodym (Pr). Nawet pomimo wojny handlowej zagrażającej podaży, te dwa kluczowe „magnesy ziem rzadkich” odnotują rosnący popyt w związku z boomem na pojazdy elektryczne. W rzeczywistości, w świecie o 100% EV, UBS przewiduje wzrost popytu na metale ziem rzadkich o 655%.

Jak powiedziałem w przeszłości, Chiny wykorzystają swoją kontrolę nad minerałami ziem rzadkich, aby wycisnąć USA i świat. Chiny mają długą historię manipulowania rynkiem pierwiastków ziem rzadkich ze względu na swoją dominującą rolę w łańcuchu dostaw. USA importują obecnie 100% tych minerałów, głównie z Kanady i Brazylii (od chińskiej firmy).

Możesz mnie wesprzeć kupując mi filiżankę kawy – link w opisie. Dziękuję! www.buymeacoffee.com/laurenfix

Będziemy przeglądać wszystkie najnowsze samochody na naszym kanale YouTube Car Coach Reports.

Dodatkowe artykuły na naszej stronie internetowej www.CarCoachReports.com

„PRZEWODNIK LAUREN FIX, ABY POKOCHAĆ SWÓJ SAMOCHÓD” Książka – amzn.to/3ifDi3j

Podcast Total Car Score► Prowadzący: Lauren Fix, Karl Brauer i Javier Mota.www.revolverpodcasts.com/shows/total-car-score/

Post China’s BAN on Rare Earth: The Major Shifts Coming to EV Industry pojawił się jako pierwszy w Car Coach Reports.