Dlaczego tworzenie luk w łączach konkurencji jest tak samo ważne, jak ich zamykanie

W SEO i digital PR toczy się wiele dyskusji na temat tego, jak i dlaczego marki muszą zamykać luki w linkach zwrotnych, aby uzyskać wysoką pozycję i być konkurencyjnym w SERP.

Ale co z radzeniem sobie z konkurencyjnym SEO z przeciwnego kierunku przez Tworzenie luki w łączach?

W tym poście podzielę się ramami, których używamy w JBH, aby pomóc nam tworzyć hiper-niszowe i odpowiednie cyfrowe kampanie PR, które zdobędą linki na stronach, na których nie ma konkurentów naszych klientów, i podkreślą strategiczne znaczenie tworzenia tych luk dla sukcesu SEO.

Czym są luki w łączach i jak je znaleźć?

Na bardzo podstawowym poziomie luka w linkach to różnica między witrynami łączącymi się z wieloma konkurentami, ale nie z Tobą.

Naprawdę łatwo jest odkryć te witryny, wykonując analizę luki w łączach (za pomocą narzędzia takiego jak Moz’s Link Intersect Tool), porównując linki zwrotne, które masz, z linkami konkurencji. Pod koniec analizy pozostaje lista stron internetowych, z których powinieneś spróbować zdobyć link – nazywa się to zamykaniem luki w linkach i jest powszechne w większości strategii SEO.

Zamykanie luk w linkach ma wiele sensu. Na przykład, jeśli ktoś linkuje do witryny w określonej branży lub branży, prawdopodobnie chętnie połączy się z podobną witryną. A jeśli twoja konkurencja ma dobrą pozycję w rankingu, możesz oczekiwać, że te linki przyczynią się do tego.

Ale jeśli odwrócimy tę teorię i zaczniemy myśleć o tworzenie luk w linkach zwrotnych w przeciwieństwie do ich zamykania, wtedy stajemy się bardziej proaktywni w naszym podejściu do budowania linków, w przeciwieństwie do zwykłego reagowania na konkurencję.

Twórz luki w linkach w konkurencyjnych branżach z nastawieniem na odbiorców

Jeśli próbujesz zdobyć lub zbudować linki dla marek w bardzo konkurencyjnych branżach, może być kuszące, aby podążać za konkurencją i po prostu skopiować ich strategię linków, aby udowodnić, że zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy. Chciałbym podzielić się innym podejściem, które polega na myśleniu najpierw o odbiorcach, a nie o linku zwrotnym.

Ideą tej techniki jest generowanie linków ze stron, które są:

Istotne dla branży, w której działa Twoja marka lub klient

Wysoka jakość i brak spamu

Nie podawaj linku do żadnego z twoich konkurentów

Aby ta technika zadziałała, nadal musimy dobrze zrozumieć krajobraz powiązań konkurencji. Korzystając z Link Intersect, możemy zobaczyć, gdzie nasi konkurenci koncentrują swoje wysiłki związane z budowaniem linków. Oznaczymy te informacje flagą w naszej strategii i zrobimy coś zupełnie innego.

W przypadku większości branż i sektorów pojawią się tematy “business as usual”, które ich zespoły PR mogą wykorzystać do generowania zasięgu i linków.

A marka finansów osobistych może porozmawiać o tym, jak uzyskać najlepszy kurs wymiany pieniędzy na podróże

An marka napojów alkoholowych może podzielić się przepisami na letnie koktajle, aby cieszyć się w ogrodzie

A marka ubezpieczenia samochodu może ostrzegać kierowców, aby nie nosili klapek podczas jazdy w fali upałów

Są to interesujące i istotne tematy, ale nie osiągną unikalnych linków w celu stworzenia luki między tobą a twoimi konkurentami.

Studium: Jak zidentyfikowaliśmy niszowe cele linków dla dobrze ugruntowanej marki w konkurencyjnej branży

Dla uznanej marki w brytyjskiej branży wakacyjnej celem było zdobycie linków z zupełnie nowych domen odsyłających, a także stworzenie luki w powiązaniach między nimi a ich konkurentami.

Wstępna analiza luki w łączach wykazała, że nie było dużej różnicy między kluczowymi graczami. Ponieważ wszystkie były dobrze ugruntowanymi markami w branży, wszystkie marki zdobyły linki zwrotne ze zwykłych i oczekiwanych punktów sprzedaży, więc zauważyliśmy naprawdę świetną okazję do opracowania nowej luki w łączach.

Zidentyfikuj nowych odbiorców, zadając najważniejsze pytania

Jak wspomniano powyżej, zamiast myśleć “najpierw link”, cofamy się o krok i myślimy “najpierw publiczność”. Musimy wejść w buty naszych odbiorców i aby to zrobić, tworzymy listę kontrolną pytań, które pomogą nam sformułować nasze myślenie.

Dla brytyjskiej marki świątecznej chcieliśmy wiedzieć:

Co nimi kieruje? Jakie są pasje i zainteresowania naszych docelowych odbiorców?

Co sprawia, że zaznaczają i klikają? Jakie działania podejmują odbiorcy przed i po skorzystaniu z Produktu lub usługi?

Na czym im bardzo zależy? Ich cstracić rodzinę i przyjaciół? Finansów? Zwierzęta?

Rozwiązywanie problemów? Czego potrzebują odbiorcy i jakie problemy rozwiązuje Twój produkt lub usługa?

Gdy odpowiemy na wszystkie pytania publiczności, mamy solidny punkt wyjścia, aby wskazać tych niszowych odbiorców.

Korzystając z narzędzia do mapowania myśli, takiego jak MindNode, możemy następnie przystąpić do pracy nad rozszerzeniem tych podstawowych i drugorzędnych odbiorców:

Te grupy odbiorców będą wyglądać inaczej dla każdej branży, ale łatwo zauważyć, w jaki sposób każda z zidentyfikowanych przez nas grup odbiorców może być zainteresowana rezerwacją wakacji w Wielkiej Brytanii.

Weźmy “pracę z dowolnego miejsca” jako główną publiczność do zbadania w pierwszej kolejności. Jeśli jesteś freelancerem, który pracuje głównie online, prawdopodobnie będziesz mógł pracować z dowolnego miejsca z przyzwoitym połączeniem internetowym. Tak więc wzięcie urlopu w Wielkiej Brytanii podczas pracy w tym samym czasie jest opcją, a zatem istotną dla publiczności.

Ale kto jeszcze może pracować z dowolnego miejsca? Tutaj możemy również zidentyfikować cztery dodatkowe grupy odbiorców, które również mogą kierować nasze treści:

Ta sama mapa słów kluczowych z okręgiem wokół określonych słów kluczowych dla tego terminu

Wyniki tego podejścia do cyfrowego PR kierowanego przez odbiorców

Zgodnie z tym podejściem ponad jedna trzecia (35%) linków zabezpieczonych przez JBH pochodziła z zupełnie nowych domen odsyłających, a (w momencie pisania tego tekstu) żaden z konkurentów marki nie miał linków z tych domen, co dowodzi, że podejście do cyfrowego PR kierowane przez odbiorców może umieścić przestrzeń między Tobą a Twoimi konkurentami.

Jak znaleźć odpowiednie witryny i cele linków

Teraz, gdy cieszymy się, że grupa odbiorców “pracuj z dowolnego miejsca” byłaby odpowiednia do kierowania, naszym następnym krokiem jest zidentyfikowanie witryn, na które chcemy kierować linki.

Warto to zrobić, zanim zaczniemy tworzyć jakiekolwiek treści, ponieważ ocenimy:

Ilość miejsc: Czy jest wystarczająco dużo witryn do kierowania?

Jakość stron: Czy witryny są wystarczająco wysokiej jakości?

Interesujące tematy: Jakie rozmowy są popularne i czy możemy dodać do nich wartość?

Na celowniku konkurencji? Czy nasi konkurenci mają już linki tutaj?

Czy będą udostępniać nasze treści? Czy jest prawdopodobne, że przyjmą treści na zasadzie redakcyjnej? Nie chcemy kierować reklam na witryny, które wymagają zapłaty za pokrycie

Ręczne wyszukiwanie w Google

Ta technika jest stara, ale złota i jest prawdopodobnie najskuteczniejszym sposobem na znalezienie nowych witryn, w których można prezentować swoje treści. Wyszukujemy hasła istotne dla odbiorców, do których chcemy dotrzeć, i tworzymy listę witryn, które się pojawiają, odnotowując nazwiska dziennikarzy / autorów, autorytet domeny witryn, wszelkie podobne treści i prawdopodobieństwo, że wezmą od nas treści.

Najlepsza wskazówka! Przejdź do szczegółów ustawień w narzędziach Google. Spróbuj zmienić kraj lub zmienić datę “ostatniej publikacji”, aby zobaczyć więcej witryn w wynikach wyszukiwania.

Odkrywanie podobnych stron

Pobierz bezpłatne narzędzie o nazwie SimilarSites ze sklepu internetowego Chrome. Gdy znajdziesz witrynę, która wygląda idealnie dla niszowych odbiorców, do których kierujesz reklamy, kliknij rozszerzenie, aby wyświetlić listę witryn, które również mogą działać. Po prostu dodaj je do swojej listy zasięgu, aby użyć ich później.

Istnieje wiele innych technik poszukiwawczych, których możesz użyć, aby znaleźć cele linków, ale powinieneś teraz mieć listę odpowiednich publikacji, które mogą być zainteresowane Twoimi treściami – nadszedł czas, aby zacząć myśleć o rodzaju treści, które możesz udostępnić!

Pomysły na treści dla niszowych celów linków

Jak granice mogą pomóc

Warto w tym miejscu wspomnieć, że posiadanie granic dla burz mózgów może w rzeczywistości znacznie ułatwić tę część procesu.

W 2006 roku zespół architektów chciał zbadać, w jaki sposób ogrodzenie wokół placu zabaw wpłynie na dzieci i jak się bawią. Obserwowali dzieci bawiące się na placu zabaw otoczonym płotem i porównywali je do dzieci bawiących się na placu zabaw bez fizycznej granicy ogrodzenia. Odkryli uderzającą różnicę w sposobie interakcji dzieci z przestrzenią.

Ilustracja z badania placu zabaw.

Na placu zabaw bez ogrodzenia (1) dzieci zgromadziły się wokół nauczyciela i niechętnie eksplorowały przestrzeń. Na placu zabaw z płotem (2) dzieci zwiedziły cały plac zabaw, czując się bardziej swobodnie.

Badanie wykazało, że granica (w tym przypadku ogrodzenie) sprawiła, że dzieci czuły się bardziej swobodnie podczas odkrywania i zabawy.

Możemy narysować paralele z tym. Podając pewne granice i konkretny problem do rozwiązania, możemy zaktualizowaćy usprawnić proces twórczy.

“Trzy R”: Ramy do opracowywania pomysłów na treści dla niszowych celów linków

Pomysły na treści, które produkujemy, muszą rezonować z naszymi niszowymi odbiorcami, więc musimy zanurzyć się w tematach, na których im zależy. I są pewne unikalne i być może nieoczekiwane sposoby, w jakie możemy to zrobić. Zanim zaczniesz myśleć o kreatywnych treściach, upewnij się, że postępujesz zgodnie z Trzema R:

Badania

Reddit – dołącz do subredditów związanych z odbiorcami, do których chcesz kierować reklamy – Reddit jest pierwszą stroną Internetu i prawdopodobnie znajdziesz tam swoich odbiorców

Quora • – odkryj pytania, na które Twoi odbiorcy chcą poznać odpowiedzi

Grupy na Facebooku – dołączanie do grup bardzo specyficznych dla odbiorców pozwala zobaczyć prawdziwe rozmowy prowadzone przez społeczność

Buzzsumo – odkryj tematy, które zyskują na popularności i uzyskaj mnóstwo zaangażowania i kliknięć w mediach społecznościowych

Reagować

Alerty Google – Skonfiguruj alerty dla słów kluczowych i fraz otaczających zidentyfikowane tematy, np.: pracuj z dowolnego miejsca

Trendy Google – Sprawdź, czy jakieś tematy doświadczają gwałtownego wzrostu wyszukiwań, ponieważ może to podkreślić popularność trendów

#JournoRequest / Źródło odpowiedzi / HARO •Miej oko na rodzaj próśb, które wysyłają dziennikarze, aby sprawdzić, czy pasują do stylu treści, które planujesz

Mający znaczenie dla

Publiczność — Czy odbiorcy mojego klienta lub marki byliby zainteresowani tymi treściami?

Organ — czy mój klient lub marka jest autorytetem w tej dziedzinie? Czy można z nimi przeprowadzić wywiad na ten temat?

Słowa kluczowe — czy zawiera słowa kluczowe, dla których chcemy pozycjonować, i czy mamy stronę w witrynie, do której warto linkować?

Aktualności — czy dziennikarze będą się przejmować tym, co mówimy? Co dodajemy do rozmowy?

Strategiczne podejście może zapewnić przewagę nad konkurencją, ale chodzi o konfigurację

Tak łatwo jest dać się ponieść pościgowi za konkurencją, ale dzięki takiemu podejściu zaczniesz tworzyć treści zaprojektowane specjalnie dla niszowych odbiorców, które tworzą korzystne luki między Tobą a konkurencją. Pamiętaj, że nie ma lepszego linku do zbudowania niż taki, którego konkurencja jeszcze nie ma.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.