Identyfikatory produktów, takie jak SKU i GTIN, są niezbędne dla SEO e-commerce

Pobierz wtyczkę Yoast WooCommerce SEO

Twórz swoje produkty wyróżnij się w wynikach wyszukiwaniai otrzymaj dodatkowe funkcje SEO dla Twojego sklepu WooCommerce.

79 EURO / rok (bez VAT)

Uzyskaj WooCommerce SEO

Każdy produkt, który kupujesz, ma – lub powinien mieć – unikalny kod identyfikujący go. Ten identyfikator produktu występuje w wielu formach, takich jak SKU, EAN, ASIN lub ISBN, w zależności od produktu, miejsca jego sprzedaży lub obszaru, w którym mieszkasz. Dodanie unikalnego identyfikatora produktu do produktu jest niezbędne, jeśli chcesz pomóc Google zrozumieć Twój produkt. Wyprowadzenie go w schemacie produktu jest sekretem.

Co to są identyfikatory produktów?

Istnieją miliardy produktów, a prawie każdy właściwy ma unikalny kod do jego identyfikacji. Jednym z najczęściej używanych unikalnych identyfikatorów produktów jest numer GTIN lub numer pozycji Global Trade. Występują one w różnych formach, takich jak GTIN8, GTIN12 (znany również jako UPC, Uniwersalny Kod Produktu) lub GTIN13 (znany również jako EAN lub Europejski Numer Artykułu). Amazon ma swój identyfikator produktu: ASIN, standardowy numer identyfikacyjny Amazon).

Identyfikatory produktów są używane na wiele różnych sposobów. Na przykład klient może użyć tych kodów do wyszukania Twojego produktu w wyszukiwarkach takich jak Google. Z drugiej strony Google może użyć tego kodu, aby wyszukać produkt w swoim gigantycznym indeksie, aby zwrócić wynik, który może wyróżnić Twój produkt w określony sposób.

Dlaczego warto dodawać identyfikatory produktów do swoich produktów

Identyfikatory produktów pomagają Twoim klientom – i Google! — w celu prawidłowej identyfikacji produktu. Ponieważ istnieje tak wiele produktów, dobrze, że możemy wrócić do świetnego systemu, aby je zidentyfikować. Dlatego warto dodać jak najwięcej szczegółów na temat swoich produktów, w tym różne numery produktów, takie jak SKU i GTIN.

Istnieje kilka powodów, dla których warto dodać je do swoich produktów:

Są to właściwości zalecane przez Google, aby zaprezentować Twoje produkty jako wynik rozszerzony. Jeśli ich nie dodasz, test wyników z elementami rozszerzonymi wyświetli ostrzeżenie i nie otrzymasz w pełni uformowanego wyniku z elementami rozszerzonymi dla swojego produktu. Ludzie używają identyfikatorów produktów do wyszukiwania w Google tego konkretnego produktuDobudza to poczucie zaufania do strony produktu, ponieważ ludzie mogą sprawdzić, czy jest to konkretny produkt, którego szukają.

Dodawanie identyfikatorów produktów pomaga w SEO e-commerce, nie ma co do tego wątpliwości!

Przykład identyfikatora produktu w Google

Wiele osób używa jednostek SKU do wyszukiwania określonego produktu w Google. Weźmy na przykład fanów LEGO – żyją dla kodów SKU, które zapewnia LEGO. Każdy zestaw otrzymuje unikalny pięciocyfrowy numer, który sprawia, że zestaw jest natychmiast rozpoznawalny. Na przykład zestaw LEGO Star Wars Inquisitor Transport Scythe ma numer 75336. Numer ten znajduje się w widocznym miejscu na pudełku, katalogu i stronie internetowej. Ponadto każdy sklep sprzedający LEGO na całym świecie będzie używał tego numeru w opisach produktów.

LEGO używa prostych sku, aby pomóc fanom w identyfikacji zestawów

Oczywiście nie jest to jedyny identyfikator produktu, który odpowiada temu artykułowi. Każdy artykuł otrzymuje również kod kreskowy – EAN lub UPC. Jest to kod, którego sklepy używają do skanowania produktu po jego sprzedaży klientowi. W przypadku amerykańskiej wersji tego zestawu LEGO byłoby to 673419357562. Możesz znaleźć ten kod z tyłu lub na dole pudełka.

Wpisanie numeru produktu w Google natychmiast daje właściwe wyniki

Uporządkowane dane produktu wymagają jednostki SKU lub numeru GTIN

Chociaż SKU i GTIN to tylko zalecane właściwości, aby Google mógł zrozumieć Twój produkt, uważamy, że są one ważniejsze. Ponadto Google wyświetli ostrzeżenia w teście wyników z elementami rozszerzonymi, jeśli ich nie dodasz, więc powinno to wystarczyć do dodania identyfikatorów produktów. Dodanie tych danych do produktów WooCommerce da Google więcej informacji o Twoim produkcie. Powinieneś podać jak najwięcej szczegółów. Dzięki WooCommerce SEO wyprowadzamy wszystkie te szczegóły w uporządkowanych danych produktu, które uwielbiają wyszukiwarki.

LEGO prawidłowo wyświetla swoje SKU w uporządkowanych danych produktu

Robienie tego z Yoast SEO dla WooCommerce

Yoast WooCommerce SEO to dodatek, którego potrzebujesz, jeśli zależy Ci na uzyskaniu lepszych wyników w swoim sklepie e-commerce. Niedawno WooCommerce SEO otrzymał nową funkcję, która pomaga dodawać globalne identyfikatory do wariantów produktów – co jest domyślnie niemożliwe w WooCommerce. Kolejna fajna nowa funkcja umożliwia dodanie tych podstawowych szczegółów produktu: identyfikatora produktu / SKU sprawdzić.

Identyfikator produktu / kontrola SKU w WooCommerce SEO

Nadążanie za wszystkimi produktami i różnymi wariantami produktów może być wyzwaniem. Czasami zapominasz dodać fragment informacji o produkcie lub nie używasz odpowiednich identyfikatorów produktu. Na szczęście pomyśleliśmy o rozwiązaniu dla klientów korzystających z naszego dodatku WooCommerce SEO dla Yoast SEO: sprawdzania identyfikatora produktu.

Kontrola identyfikatora produktu jest bardzo prosta; otwórz lub zrób produkt (wariant) w WooCommerce i wypełnij szczegóły. Zobaczysz, że analiza zostanie aktywowana i powiadomi Cię w przypadku braku identyfikatorów produktów. Wypełnij je, a otrzymasz ładną zieloną kulę!

Nowa kontrola składa się z dwóch części, z których jedna sprawdza dostępność jednostki SKU w szczegółach produktu. Drugi sprawdza dodatkowe identyfikatory produktów, takie jak GTIN, EAN lub UPC. Fajne jest to, że działa zarówno dla pojedynczych produktów, jak i produktów, które mają warianty produktu.

Ta kontrola gwarantuje, że nigdy więcej nie zapomnisz poinformować Google o swoim produkcie. Co więcej, starannie zamkniemy szczegóły Twojego produktu w naszym schemacie produktu, aby wygenerować dane, które generujemy za pomocą WooCommerce SEO i Yoast SEO.

Celem kontroli jest pomoc w uzyskaniu prawidłowego wyniku schematu dla produktów, co zwiększa szanse na uzyskanie tego ładnego wyniku bogatego dla twoich produktów!

Kontrola identyfikatora produktu/SKU przypomina o dodaniu niezbędnych szczegółów produktu

Oferuj Google pełne dane produktów

Dodanie identyfikatorów do produktów pomaga wszystkim lepiej zrozumieć produkt. Klienci używają go do wyszukiwania Twojego produktu i sprawdzania, czy jest on właściwy. I odwrotnie, Google używa identyfikatorów produktów, aby dopasować produkt do informacji, które ma w swoim głównym indeksie.

Dzięki WooCommerce SEO przypominamy o dodaniu identyfikatorów SKU i produktów, abyśmy mogli dodać te szczegóły do schematu produktu, który generujemy dla Twoich produktów. W ten sposób ułatwiasz Google zrozumienie Twojego produktu i zwiększasz szansę na uzyskanie wyników produktów z elementami rozszerzonymi.

Edwin Toonen

Edwin jest specjalistą od treści strategicznych. Zanim dołączył do Yoast, spędził lata doskonaląc swoje umiejętności w wiodącym holenderskim magazynie o projektowaniu stron internetowych.

Awatar Edwina Toonena

Już wkrótce!


					
					DMEXCO 2022

Zdarzenie

DMEXCO 2022

21 – 22 września 2022

Team Yoast bierze udział w DMEXCO 2022, kliknij, aby zobaczyć, czy tam będziemy, kto tam będzie i więcej!

Zobacz, gdzie znajdziesz nas dalej »

Webinarium yoast SEO news - 27 września 2022 r

Webinarium SEO

Webinarium yoast SEO – 27 września 2022 r

27 września 2022

Nasz szef SEO, Jono Alderson, będzie Cię informował na bieżąco o wszystkim, co dzieje się w świecie SEO i WordPress.

Wszystkie webinaria Yoast SEO »

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.