Jak znaleźć swoich prawdziwych konkurentów SEO – Whiteboard Friday

Konkurencyjne badania i analizy są kluczowym elementem strategii SEO. Możesz mieć pojęcie, kim są twoi konkurenci, ale twój prawdziwi konkurenci SEO to ci, którzy kierują te same słowa kluczowe, przemawiają do tej samej grupy odbiorców i rozwiązują te same potrzeby konsumentów.

W dzisiejszym Whiteboard Friday Lidia Infante przeprowadzi Cię przez dwa podejścia, aby dowiedzieć się, kim są ci konkurenci.

Kliknij na obraz tablicy powyżej, aby otworzyć wersję o wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!

Transkrypcja wideo

Witajcie, fani Moz i witajcie w kolejnej edycji Whiteboard Fridays. Nazywam się Lidia Infante i jestem starszym menedżerem SEO w Sanity.io. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak znaleźć swoich prawdziwych konkurentów SEO.

Identyfikacja konkurencji i badania konkurencji są absolutnie kluczowe dla dobrej strategii SEO. Aby go przygwoździć, musisz dowiedzieć się, kim naprawdę są twoi konkurenci. Skąd więc wiemy, że ktoś jest konkurentem w poszukiwaniach?

Zasadniczo muszą spełniać trzy kryteria. Kierują te same słowa kluczowe co Ty, mówią do tej samej grupy odbiorców i rozwiązują te same potrzeby konsumentów co Ty. Oznacza to, że jeśli Twoja grupa docelowa pójdzie z nimi, nie mają już takiej potrzeby.

Zasadniczo istnieją dwa podejścia do identyfikacji konkurencji. Masz podejście odgórne i masz podejście oddolne.

Odgórne podejście do badań konkurencyjnych

Zacznijmy więc od tego. Pierwszą rzeczą, którą zamierzasz zrobić, to skontaktować się z innymi działami. W zależności od tego, gdzie jesteś i w jakim pionie pracujesz, będziesz chciał porozmawiać ze sprzedażą, będziesz chciał porozmawiać o wsparciu, o sukcesie klienta, o innych obszarach marketingu, a nawet inżynierii, i poprosić ich o dostarczenie listy ich postrzeganych konkurentów.

Następną rzeczą, którą zamierzasz zrobić, to sprawdzić narzędzie do badania odbiorców. Polecam na przykład True Competitor by Moz, oczywiście.

A potem będziesz chciał znaleźć nakładające się na siebie listy, prawda? Tak więc z listy, o której twój dział i twoi koledzy mówią, że są twoimi konkurentami, a lista, na której twoje narzędzie mówi, że są to twoi konkurenci, będziesz chciał znaleźć nakładanie się.

Zaletą tej metody jest to, że pomaga uzyskać akceptację, ponieważ inne działy rozpoznają części swojej pracy w wynikach, które zamierzasz zaprezentować i zbudują z nimi lepsze połączenia. I to naprawdę szybko. Możesz to zrobić w ciągu jednego dnia, nawet mniej, w zależności od tego, jak długo będziesz musiał czekać na te informacje z innych działów.

Są też inne aspekty, które nie są tak dobre. Tak więc, na przykład, nie będzie to najdokładniejsze badanie konkurencji, jakie kiedykolwiek miałeś, i nie będziesz w stanie drążyć konkurentów według tematu.

Jest to jednak najlepsze rozwiązanie dla witryn z wynikami. Więc jeśli Twoja witryna jest online od jakiegoś czasu i masz ranking kilku docelowych słów kluczowych, będzie to działać naprawdę dobrze dla Ciebie. A pójście na oddolne ramy może być przesadą.

Oddolne podejście do konkurencyjnych badań

Ale jeśli zaczynasz nową witrynę lub jeśli naprawdę, naprawdę chcesz zagłębić się w to, kim są twoi konkurenci, będziesz chciał zrobić to oddolnie.

Pierwszą rzeczą, którą zamierzamy zrobić, to określić, jakie są docelowe słowa kluczowe, a następnie pogrupujemy je w małe tematy.

Dla każdego z tych słów kluczowych pobierzemy wyniki SERP, 10 najlepszych, pierwszą stronę. Przeanalizujemy obecność konkurencji dla każdego z twoich tematów.

Więc jeśli, powiedzmy, Amazon pojawia się w 100% twoich słów kluczowych dla tematu X, wiesz, że jest to dla ciebie bardzo kluczowe. A następnie możesz przejść do szczegółów jeszcze dalej i zidentyfikować funkcje SERP, które są obecne w każdym temacie.

Pobieranie zostało już zakończone. Masz już dane. Po prostu zagłęb się trochę głębiej, a dowiesz się, czy najlepiej zaatakować te wyniki za pomocą infografik, artykułów, wideo, dowolnego innego formatu.

Jest to bardzo dokładne, ale może być naprawdę powolne. Struktura oddolna jest naprawdę dobra, jeśli zaczynasz nową witrynę lub jeśli nie masz pewności, czy podejście, które miałeś wcześniej, działa. Ponieważ jest to trochę trudne, dostarczyłem darmowy szablon, który można znaleźć pod linkiem w poniższym tekście. I możesz mnie znaleźć na portalach społecznościowych w @lidiainfante lub na mojej stronie internetowej, lidia-infante.com.

Ale zanim przejdziesz, do punktu drugiego, użyłem Prawdziwego Konkursu Mozaitor narzędzie, i to rozwaliło mój umysł. Niedawno dołączyłem do nowej firmy, Sanity.io, i naprawdę chciałem dowiedzieć się, kim są moi konkurenci. Nie jestem ekspertem w bezgłowych CMS-ach i przestrzeni treści struktury, więc pracuję nad tym od dosłownie tygodni. Właśnie teraz spędzałem czas z zespołem Moz. Pokazali mi narzędzie i natychmiast przybili moich pięciu najlepszych konkurentów jednym kliknięciem. Co to jest? Zdumiewający.

Transkrypcja wideo przez Speechpad.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.