Jakie są najlepsze narzędzia do opowiadania historii za pomocą wizualizacji danych?

Opowiadanie historii za pomocą danych jest kluczową częścią zestawu narzędzi każdego marketera treści. Niezależnie od tego, czy używasz wizualizacji danych do zilustrowania punktu, który próbujesz przedstawić, czy chcesz zaprezentować dane z analizy przeprowadzonej przez Twój zespół, właściwe projektowanie danych jest kluczem do tworzenia skutecznych wizualizacji, z których wszyscy są zadowoleni. Wykresy i infografiki mogą być ładne, ale jeśli nie są również odpowiednio rozkładane dane w sposób, który ma wpływ na odbiorców, prawdopodobnie nie są warte czasu i wysiłku.

Poniżej omawiamy, w jaki sposób opowiadanie historii wiąże się z wizualizacją danych i jakie narzędzia mogą pomóc w wprowadzeniu większej ilości danych do treści. Niedawno zaktualizowaliśmy również nasz artykuł w Centrum wiedzy na temat opowiadania historii za pomocą danych, aby podkreślić, w jaki sposób dane przekształcają nasze treści i legitymizują punkty, które staramy się przedstawić, bez względu na temat. Koniecznie sprawdź to, aby uzyskać jeszcze więcej informacji!

W jaki sposób opowiadanie historii wiąże się z wizualizacją danych?

Wizualizacja to akt pobierania danych i dzielenia ich w sposób wizualny, który pomaga odbiorcom zrozumieć na pierwszy rzut oka, co mówią nam dane. Może to być coś w rodzaju pobierania danych o populacji z miasta i tworzenia wykresu kołowego, który pokazuje przedziały wiekowe wszystkich mieszkańców lub patrzenia na wykres słupkowy, aby zobaczyć, że liczba aplikacji, które przeciętny użytkownik pobiera na smartfonie, powoli rośnie z czasem. Następnie, po wprowadzeniu tych danych, używamy opowiadania historii poprzez treść, aby dokładniej wyjaśnić, co mówią nam dane.

Na przykład, jeśli wiemy, że przeciętny użytkownik pobiera na swój telefon dwie aplikacje więcej niż pięć lat wcześniej, możemy wywnioskować, że użytkownicy prawdopodobnie częściej korzystają ze swoich telefonów. Może to pomóc nam wprowadzić nasz główny punkt lub rozwiązanie, takie jak narzędzie do czyszczenia aplikacji, które pomaga użytkownikom usuwać aplikacje, których już nie używają, lub modyfikacje zachowań dla użytkowników, którzy chcą być mniej na swoim telefonie.

Najlepsze narzędzia do wizualizacji danych

Jeśli chcesz utworzyć unikatowe wizualizacje danych, co jest zalecane, aby nie używać danych innej osoby bez jej zgody, istnieje kilka narzędzi, których możesz użyć do zebrania danych, które wpłyną na główne punkty narracji treści. Te bezpłatne i płatne narzędzia obejmują następujące elementy:

dostarczanie danych w formacie wykresu

dostarczanie surowych danych do wbudowania w grafikę

umożliwiając importowanie surowych danych, dzięki czemu można tworzyć wizualizacje potrzebne do prawidłowego podsumowania punktów danych

Tworzenie własnych wizualizacji danych może pomóc w tworzeniu zobrazowań, które ilustrują punkt widzenia, wpływają na użytkowników do podejmowania działań lub pomagają wyjaśnić punkty w sposób wizualny. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz trendów danych w czasie, czy analizy danych w celu określenia kolejnych kroków, te narzędzia mogą pomóc.

Trendy Google

Większość SEO zna Trendy Google, ale prawie każda branża może z nich skorzystać, aby szybko zorientować się, jakie trendy pojawiają się w ich konkretnej dziedzinie produktów lub usług. Na przykład, jeśli prowadzisz handel elektroniczny, możesz sprawdzić trendy w zakupach Google, aby zobaczyć, jakie produkty są ostatnio wyszukiwane. Strona wskazuje również duże skoki dla konkretnych terminów produktowych dla handlu elektronicznego, takich jak “estetyka y2k”.

Ponadto Trendy Google pokazują również codzienne ogólne popularne tematy wyszukiwania w określonych krajach. Jest to bardzo przydatne, jeśli szukasz danych, które dotyczą konkretnego kraju lub pulsu określonego obszaru, takiego jak muzyka lub bieżące wydarzenia.

Główna sekcja Trendów Google pozwala porównać wiele tematów jak raz, aby zobaczyć, jak zainteresowanie użytkowników spadło i płynęło w czasie.

Zrzut ekranu przedstawiający linie trendu dla kryptowalut i NFT w Trendach Google.

Dane te mogą być skutecznym sposobem na pokazanie, w jaki sposób konkretni odbiorcy zyskali lub stracili zainteresowanie tematem w określonym czasie.

Wykresy Google

Jeśli masz już dane, które musisz wykreślić na wykresach, Wykresy Google w ramach narzędzi programistycznych Google to świetny sposób, aby to zrobić. Pozwala na import danych, z których można tworzyć wizualizacje, a następnie umieszczać je na swojej stronie internetowej.

Jest bezpłatny i całkowicie konfigurowalny. Ma również galerię, którą możesz przeglądać w poszukiwaniu przykładów dostępnych wykresów, które mogą pomóc Ci zdecydować, który jest najlepszy dla Twoich danych.

Zrzut ekranu przedstawiający opcje Wykresów Google. Górny wiersz: Wykres geograficzny, Wykres punktowy, Wykres kolumnowy. Dolny rząd: Histogram, Wykres słupkowy, Wykres kombi.

To narzędzie może wymagać większej wiedzy programisty, ponieważ będziesz musiał HTML5 i inny kod, aby pobrać dane.

Ponadto Google Data Studio jest podobne do Wykresów Google, gdzie można zaimportować kilka różnych danych źródła do tworzenia grafiki i wykresów na żywo w oparciu o dane połączone z interfejsem API. Koncentruje się jednak bardziej na dostarczaniu wewnętrznego pulpitu nawigacyjnego danych, a nie publicznych wykresów dla stron treści.

Moz •

Jeśli chcesz udostępniać badania słów kluczowych lub dane wyszukiwania w czasie, rozważ użycie Moz. Moz Pro pozwala śledzić dane kampanii w czasie (a także badać konkurencję), a zestaw bezpłatnych narzędzi pozwala wyświetlać dane dotyczące określonych słów kluczowych lub linków.

Zrzut ekranu przedstawiający wyniki Moz Keyword Explorer dla słowa kluczowego "chromebooks"

Ta analiza danych może być wykorzystana w materiałach marketingowych do opisania trendów w wyszukiwaniu w czasie lub możesz użyć tego typu danych w wewnętrznych treściach interesariuszy, na przykład gdy chcesz zilustrować sukces swoich kampanii z treściami organicznymi lub jak liczba linków do określonych stron wzrosła z czasem od czasu rozpoczęcia aktualizacji starych postów.

Tableau

Tableau jest prawdopodobnie najbardziej znanym dostępnym narzędziem do wizualizacji danych. Ma płatne i bezpłatne wersje. Darmowa wersja, Tableau Public, wymaga pobrania oprogramowania, ale następnie pozwala tworzyć wizualizacje danych za darmo (z pewnymi ograniczeniami, które są zniesione w wersji płatnej).

Aby zobaczyć niektóre wizualizacje danych, które zostały utworzone za pomocą Tableau, mają bezpłatną VizGallery 3D, która pozwala przejść przez “galerię sztuki” 3D prawdziwych projektów. Oto przykład obejmujący “Work Like an Artist: Daily Routines of Famous Creatives” od użytkownika, który zaadaptował informacje z książek na temat harmonogramów pracy twórców autorstwa Masona Curreya, Wikipedii i postów na blogu.

Przykładowy raport Tableau przedstawiający wykresy kołowe dla różnych kompozytorów i artystów.

Dane zewnętrzne z firmowych danych użytkowników

Jeśli szukasz danych od dużych firm, wiele z nich upublicznia niektóre ze swoich danych, które można pobrać, aby utworzyć analizę danych lub raport trendów w czasie. Dwa dobre tego przykłady to:

Wykresy Spotify

Jeśli chcesz zobaczyć, jak konkretna muzyka lub inne media hostowane w Spotify radzą sobie w czasie, sprawdź Spotify Charts, które pokazują trendy w określonych gatunkach muzyki lub według kraju.

Dane sprzedaży Amazon

Możesz także przeglądać trendy w produktach Amazon, takie jak lista najlepiej sprzedających się książek lub listy najlepiej sprzedających się produktów w określonych kategoriach. Zewnętrzne narzędzia, takie jak Amzscout, pobierają te dane, aby pomóc Ci zobaczyć, jak konkretne produkty sprzedają się w czasie.

Tabele przestawne

Jeśli chcesz uzyskać najprostszy sposób tworzenia wykresów surowych danych, nie lekceważ możliwości tabel przestawnych i wykresów w programie Excel lub Arkuszach Google. Mogą one automatycznie szybko udostępniać wykresy i inne grafiki z danymi bezpośrednio w zapisanym arkuszu kalkulacyjnym danych. Istnieje wiele zasobów do tworzenia skutecznych wykresów i grafik. Ważne jest, aby pamiętać, że Arkusze Google mogą mieć nieco inne funkcje formuł niż Excel w niektórych przypadkach.

Podsumowując

Aby dowiedzieć się więcej o opowiadaniu historii za pomocą danych, nie zapomnij przejrzeć naszej niedawno zaktualizowanej strony Centrum edukacji. Niezależnie od tego, czy korzystasz z prostszego narzędzia, takiego jak Arkusze Google, czy chcesz zbudować pięknie zaprojektowaną infografikę w Tableau, wizualizacja danych to świetny sposób na pogłębienie narracji poprzez zilustrowanie swojego punktu widzenia i zwiększenie zrozumienia tematu przez użytkowników.

Aby zobaczyć więcej przykładów świetnych wizualizacji danych, zapoznaj się z przemyślanym podsumowaniem przykładów Juice Analytics w kilku różnych tematach i branżach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.