Mini wycofuje prawie 100 000 samochodów ze względu na potencjalne ryzyko pożaru elektrycznego

Mini wycofuje ponad 97 000 samochodów, aby zająć się potencjalnym zagrożeniem pożarowym. Wycofanie obejmuje modele Mini Clubman z lat 2008-2014 (w tym modele Cooper, Cooper S i John Cooper Works) oraz Mini Hardtop 2 Door z lat 2007-2013 (ponownie obejmujące warianty Cooper, Cooper S, John Cooper Works). W obu modelach moduł sterujący pod słupkiem A po stronie kierowcy jest w pewnych okolicznościach podatny na wnikanie wody. Jeśli elektronika wewnątrz zostanie wystawiona na działanie wody, może wystąpić zwarcie, które według Mini może doprowadzić do „zdarzenia termicznego” — inżynier mówi o „pożar”.

Chociaż Mini twierdzi, że istnieje wiele okoliczności, w których moduł może zostać naruszony, wycofanie jest obecnie ograniczone do modeli sprzedawanych w klimatach, w których powszechne jest stosowanie soli drogowej. W takim środowisku sól drogowa przedostająca się do kabiny w normalny sposób (czytaj: buty) może przyspieszyć korozję, jeśli do kabiny dostanie się woda. Jak to się może stać? Mini mówi, że wspólnym winowajcą jest jego własny odpływ szyberdachu. Oto pełne wyjaśnienie, zaczerpnięte bezpośrednio z raportu o usterce Mini:

To wycofanie ze względów bezpieczeństwa obejmuje moduł sterujący przestrzeni na nogi (FRM), elektroniczną jednostkę sterującą (ECU), która steruje różnymi funkcjami oświetlenia i elektrycznych szyb, i jest zainstalowana w pobliżu dolnej części słupka A po stronie kierowcy, za panelem wykończenia wnętrza. Ze względu na kilka czynników (środowisko, konserwacja dróg w niektórych stanach USA w okresie zimowym, konfiguracja i wiek pojazdu), z czasem FRM może stać się podatny na korozję.

W przypadku pojazdów wyposażonych w szyberdach, po wieloletnim okresie obejmującym duże zmiany temperatury, wielokrotne cykle zamrażania/rozmrażania mogą spowodować uszkodzenie, poluzowanie i ostatecznie odłączenie węża spustowego szyberdachu od rury spustowej w słupku A, co może dopuścić do przedostania się wody do wnętrza pojazdu. W niektórych stanach USA duże ilości soli drogowej mogą być wykorzystywane podczas zimowej obróbki dróg. Gdyby woda dostała się do wnętrza, to w połączeniu z solą drogową, która może znajdować się w przestrzeni na nogi, mogłoby to spowodować powstanie roztworu elektrolitu. Jeśli to rozwiązanie miałoby kontakt z FRM, z czasem mogłoby to doprowadzić do korozji, co może skutkować zwarciem. W rzadkich przypadkach może to prowadzić do zdarzenia termicznego.

Ponieważ sól jest potencjalnie poważnym czynnikiem przyczyniającym się do tego problemu, Mini koncentruje się na pojazdach sprzedanych lub kiedykolwiek zarejestrowanych na Alasce, w Kolorado, Connecticut, Delaware, Illinois, Indianie, Iowa, Kansas, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan , Minnesota, Missouri, Nebraska, New Hampshire, New Jersey, Nowy Jork, Dakota Północna, Ohio, Pensylwania, Rhode Island, Dakota Południowa, Utah, Vermont, Wirginia, Wirginia Zachodnia, Waszyngton i Wisconsin.

Obecnie trwają prace nad poprawką. Mini rozpocznie wysyłanie powiadomień o wycofaniu do klientów na początku lipca.

Powiązane wideo