Moneyball to przyszłość SEO — Whiteboard Friday

Witamy ponownie w Whiteboard Friday! Po raz pierwszy w naszym jesiennym sezonie, Will Critchlow pokazuje, jak, podobnie jak NBA, SEO przechodzi rewolucję analityczną – i jak możesz ją w pełni wykorzystać.

Aby usłyszeć więcej na ten temat i z naszych innych niesamowitych głośników MozCon 2022, koniecznie zamów pakiet wideo!

Kliknij na obraz tablicy powyżej, aby otworzyć wersję o wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!

Transkrypcja wideo

Cześć, fani Moz. Will Critchlow tutaj, CEO w SearchPilot. Chcę zacząć od rozmowy o NBA w 2001 roku. Tak wyglądał wykres strzałów. Są to więc 200 najczęściej kręconych z miejsc w NBA w 2001 roku.

Rysowanie w czerni i czerwieni na tablicy miejsc, w których w 2001 roku wykonano zdjęcia do koszykówki.

Tak więc w profesjonalnej koszykówce widać, że wykonali mnóstwo strzałów wokół obręczy. To są dunks i layupy. Wykonali mnóstwo strzałów spoza linii trzech punktów i wykonali wiele z tych strzałów ze średniej odległości, które są strzałami z wyskoku pomiędzy.

Rewolucja analityczna NBA

Rysowanie w czerni i czerwieni na tablicy wspólnych punktów strzeleckich w koszykówce od 2021 roku.

Coś się wydarzyło w ciągu kolejnych 20 lat, ponieważ dziś wykres strzałów wygląda bardziej tak. To dość oszałamiające. Widać, że wciąż jest mnóstwo wsadów i layupów, wciąż mnóstwo rzutów za trzy punkty, ale średni zasięg prawie zniknął. Dlaczego? Cóż, zainstalowali zaawansowane systemy kamer na każdym stadionie NBA i każdej arenie NBA i zastosowali całą masę zaawansowanego uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, aby śledzić wszystkich graczy i piłkę w każdym meczu.

Korzystając z tych zaawansowanych statystyk, mogli śledzić wszelkiego rodzaju rzeczy, których wcześniej nie mieli, na przykład, jak bardzo gracz był pilnie strzeżony, kiedy strzelał, czy dryblował w lewo, czy dryblował w prawo, wszystkie tego rodzaju drobne szczegóły. Na podstawie tych danych odkryli, że te strzały ze średniej odległości, które były częścią gry od zawsze, były mniej skuteczne, niż wszyscy zakładali.

Okazało się, że były one prawie tak samo trudne do zdobycia jak rzuty za trzy punkty, ale oczywiście warte znacznie mniej. Wsady i lay-upy warte tylko dwa punkty, ale na tyle łatwe, że warto strzelać. Rzuty za trzy punkty znowu warte o połowę mniej, warte strzału, ale średni zasięg mniej. Ale potrzeba było zaawansowanych statystyk, aby móc to zrozumieć.

Rewolucja analityczna SEO

Zamierzam argumentować, że przechodzimy podobną rewolucję analityczną w SEO. Odpowiednikiem kamer na każdym stadionie nie są kamery obserwujące nasz typ. To testy SEO A / B, w których można przyjąć hipotezę. Możesz więc wziąć konkretną zmianę na miejscu, o której myślisz, która Twoim zdaniem przyniesie dużą korzyść dla Twojej organicznej wydajności wyszukiwania, i możesz przetestować ją w sposób naukowy i uzyskać oczekiwany wpływ, a także przedział ufności na ten wpływ.

Nie zamierzam dziś wchodzić w szczegóły dotyczące tego, jak uruchomić te testy. Rozmawialiśmy o tym wcześniej i połączymy się w notatkach z pokazu, aby uzyskać więcej szczegółów na temat tego, jak można uruchomić te testy. Ale chodzi o to, że tego rodzaju testy są już dostępne.

A to, co robi, to przynosi podobny rodzaj realizacji, szczególnie do KORPORACYJNEGO SEO, bardzo dużego SEO strony internetowej, które miało miejsce w profesjonalnej grze w koszykówkę. A ekwiwalentem, zamierzam argumentować, jest to, że średni zakres to wszystkie te nieprzetestowane zmiany na twojej stronie, wszystkie małe rzeczy, które być może robisz, ponieważ jest to najlepsza praktyka, lub słyszałeś coś od Googlera, lub słyszałeś coś od eksperta, może nawet kogoś takiego jak ja, i powiedzieli: “Hej, powinieneś to zrobić, ” i wprowadzasz go na swojej stronie internetowej.

Ale w rzeczywistości są one znacznie niższe niż zawsze zakładaliśmy, podobnie jak strzał z dystansu w profesjonalnej grze w koszykówkę. I masz wszystkie te przypadki, w których jesteś podekscytowany. Odpowiednikiem twojego crossovera jest to, że możesz znaleźć wgląd z niektórych badań słów kluczowych i masz nową myśl o tym, jak wyszukiwarki mogą szukać Twojej witryny.

I podjeżdżasz do tego skoku średniego zasięgu, gdzie dokonujesz zmiany. Zaczynasz więc modyfikować swoje tytuły i meta informacje, na przykład na całej masie stron opartych na tych spostrzeżeniach. Ale zbyt często jest to ogromna kula powietrzna. Widzieliśmy tak wiele przypadków, w których wprowadziliśmy zmiany, które są oparte na tego rodzaju wglądzie i ogromnym negatywnym wpływie, -20%, -27% bezpłatnej skuteczności wyszukiwania w wyniku niektórych z tych nieprzetestowanych zmian.

Moneyball to przyszłość SEO

Tak więc mój argument, że moneyball jest przyszłością SEO, strategie, na których myślę, że te duże strony internetowe będą budować w przyszłości, jest kombinacją zwycięskich testów. To są nasze wsady i lay-upy, rzeczy, które na pewno zrobimy.

Rzut za trzy punkty: nowa zawartość

A odpowiednik trzypunktowego ujęcia, twierdzę, że jest to nowa treść, więc nowe strony, nowe sekcje witryny, super cenne. Jeśli nie zbudujesz nowej zawartości, będziesz z czasem walczyć. Ale też bardzo trudne, podobnie jak rzuty za trzy punkty w grze. Są trudniejsze, ale są warte więcej.

Budujesz więc strategię budowania nowej zawartości i przeprowadzania zwycięskich testów, które są twoimi wsadami. I wycinasz średni zakres, które są tymi wszystkimi małymi poprawkami, wszystkimi nieprzetestowanymi zmianami na miejscu.

Ostatnim elementem strategicznej układanki jest to, że zwiększasz swoją kadencję testową. Tak więc koszykarskim odpowiednikiem jest to, że w tym samym okresie posiadania na mecz wzrosły o prawie 10% w tym czasie. A powodem tego jest to, że jeśli masz przewagę, jeśli masz przewagę nad przeciwnikami, co jest dokładnie tym, co daje ci ten rodzaj zaawansowanego wglądu, chcesz więcej.

Chcesz więcej powtórzeń, a to tak, jakbyś wszedł do kasyna i grał w ruletkę raz, może wygrasz. Grasz w ruletkę tysiąc razy, kasyno zdecydowanie wygrywa, a to dlatego, że mają przewagę. Więc jeśli mamy przewagę, ponieważ przeprowadzamy te testy, chcemy zwiększyć liczbę testów i kadencję testów. Tak więc najbardziej wydajne zespoły, które widzę, wykonując tego rodzaju podejście do SEO moneyball, budują swoją strategię na tego rodzaju rzeczach, nowych treściach i wygrywaniu testów.

A potem ustawiają wskaźniki KPI wokół kadencji testów i upewniają się, że przeprowadzają więcej tych testów, uruchamiają je szybciej i że w ten sposób zwiększają wydajność. Mam więc nadzieję, że podobała ci się ta mała wędrówka przez koszykówkę NBA do testów SEO. Nazywam się Will Critchlow, jestem dyrektor generalny SearchPilot. Trzymaj się.

Transkrypcja wideo przez Speechpad.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.