Mroczna przyszłość menu z kodem QR

Przypływy i odpływy branży restauracyjnej są tym, dla czego żyjemy w The Takeout, a niewiele trendów pokazuje te wzloty i upadki lepiej niż użycie menu z kodem QR w restauracjach. The New York Times zajął się drażliwym problemem w tym tygodniupodkreślając, jak podzieleni są klienci i operatorzy restauracji w kwestii tego elektronicznego rozwiązania cyfrowego.

Wszystkie najlepsze znaleziska na wystawie słodyczy i przekąsek

Dlaczego menu z kodem QR są dobre dla restauracji i klientów

Z jednej strony, w pierwszych miesiącach pandemii, kody QR miały na celu umożliwienie klientom dostępu do menu restauracji bez konieczności podnoszenia fizycznej kopii, która była dotykana przez poprzednich gości. To rozwiązanie sanitarne wydawało się tak dobrze dopasowane do potrzeb firmy i klientów w tamtym czasie trudno sobie wyobrazić świat, w którym faktycznie potrzebowalibyśmy papierowych menu w ogóle.

Menu z kodem QR mieć szereg innych korzyści to sygnał, że technologia może tu zostać. W przypadku operatorów restauracji aktualizacje menu mogą być dokonywane szybko i znacznie taniej niż pełne przedruki fizycznego menu. Dla klientów niektóre usługi kodów QR, takie jak Beaconstac Lub MojeMenu oferują dodatkowe funkcje, takie jak możliwość wyświetlenia menu w preferowanym języku, możliwość zamówienia i opłacenia posiłku ze smartfona, czy automatyczne przełączanie między menu śniadaniowym, obiadowym i kolacyjnym w zależności od pory dnia.

Te szczególne zalety sprawiają, że menu QR są nadal często używane w kawiarniach, ogródkach piwnych i innych nieformalnych lokalach, w których priorytetem jest szybkie zamawianie i płatność, jak wyjaśniła The New York Times Kristen Hawley, założycielka biuletynu technologii restauracyjnych Expedite. Ponadto Benjamin Claeys, dyrektor generalny dostawcy oprogramowania QR, Menu Tiger, powiedział Timesowi, że kody QR umożliwiające klientom zarówno składanie zamówień, jak i płacenie rachunków bez pomocy serwera stają się coraz bardziej popularne. Menu Tiger odnotował 37,6% wzrost liczby restauracji rejestrujących się i korzystających z Menu Tiger od czwartego kwartału 2022 r. do pierwszego kwartału 2023 r.

„Nasze własne dane klientów mówią, że menu z kodem QR już tu zostanie” – powiedział Claeys w rozmowie z „Timesem”.

Wadą menu z kodem QR w restauracjach

Jednocześnie, jak w przypadku każdej technologii, istnieją pewne wady. Zarówno klienci, jak i operatorzy restauracji twierdzą, że telefony komórkowe leżące na stole mogą zepsuć wrażenia kulinarne. Istnieje również populacja gości, dla których smartfony nie są łatwo dostępne, na przykład osoby ze szczególnymi niepełnosprawnościami, osoby starsze lub po prostu niechętne technologii. Ponieważ restauracje muszą zaspokajać potrzeby szerokiego grona gości, menu QR nigdy nie zastąpi w pełni papierowych menu.

Cyfrowe menu może również pozostawiać trochę pieniędzy na stole. Prezes firmy, która projektuje i drukuje menu restauracji, powiedział Timesowi, że rozmiary czeków wzrosły dla klientów, którzy przeszli z powrotem na papierowe menu po szczytowych ograniczeniach związanych z pandemią, i że ludzie rzadziej zamawiają drogie produkty przez telefon niż podczas przeglądania fizycznego menu i złożenie zamówienia na ludzkim serwerze.

Jakie więc mają być losy menu QR code? Opierając się na mieszanych opiniach restauracji, klientów i znawców branży, wydaje się, że najpewniejszym rozwiązaniem jest system hybrydowy, w którym kody QR i papierowe menu współistnieją z korzyścią dla wszystkich.