
Poglądy autora są całkowicie ich własnymi (z wyłączeniem mało prawdopodobnego przypadku hipnozy) i nie zawsze odzwierciedlają poglądy Moza.
Wszyscy wiemy, że chcemy zmaksymalizować nasze szanse na sukces w SEO iw tym celu chcemy nadać priorytet zadaniom, które będą miały większy wpływ i mniejszy wysiłek, ale czasami gubią się one w procesie audytu SEO. W dzisiejszym Whiteboard Friday Aleyda pomaga opracować tę nisko wiszącą analizę owoców równolegle ze zwykłym procesem SEO.
Kliknij powyższy obraz tablicy, aby otworzyć wersję w wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!
Transkrypcja wideo
Witamy w nowym wydaniu Whiteboard Friday. Nazywam się Aleyda Solis. Jestem konsultantem SEO i założycielem Orainti, a dziś jestem tutaj, aby podzielić się z wami nisko wiszącymi owocami SEO. Wszyscy wiemy, że chcemy zmaksymalizować możliwości, szanse na sukces w SEO, i w tym celu zwykle ustalamy priorytety dla tych zadań, działań, które będą miały wyższą wydajność, większy wpływ i niższe wysiłek.
Chociaż prawdą jest, że zwykle zależy to od kontekstu naszego procesu lub projektu SEO, ograniczeń, możliwości, zasobów, elastyczności itp., Rzeczywistość jest taka, że zawsze są to, powiedzmy, strategiczne, agnostyczne rodzaje działań które zwykle są zawsze dostępne, abyśmy mogli je wykorzystać, prawda?
Jednak to, co zwykle robimy w naszych procesach SEO, to właśnie to, prawda? Rozpoczynamy proces SEO od audytu, badań od badania konkurencji słów kluczowych do technicznego SEO, audytu treści, analizy konkurencji, analizy linków zwrotnych itp. Zwykle zajmuje to trochę czasu, na przykład około czterech tygodni .
Następnie musimy przeanalizować wszystkie dane itp., aby wygenerować praktyczne, uszeregowane pod względem ważności rekomendacje SEO, które ostatecznie udostępniamy naszym klientom SEO lub interesariuszom SEO w celu wykonania, prawda? Więc cały ten proces zajmuje trochę czasu. Niestety, problem polega na tym, że po tym czasie mamy tendencję do stawiania czoła wyzwaniom, takim jak, tak, niecierpliwość interesariuszy lub właścicieli projektu, prawda, i to jest naturalne.
Jednak, jak wspomniałem wcześniej, możemy i proponuję tutaj opracować tę nisko wiszącą analizę owoców równolegle ze zwykłym audytem procesu SEO w celu wykrycia tych nisko wiszących owoców, które zwykle mamy, i podzielę się nimi później na jakim, żeby od razu przystąpić do realizacji, prawda?
Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ponieważ możesz powiedzieć: „O mój Boże, Aleyda, dodatkowa praca, oprócz jednej z audytów”. Ale rzeczywistość jest taka, że w idealnym przypadku powinniśmy już ustawić pewne ramy, niektóre raporty z danymi, które już mamy w procesie SEO, aby to wdrożyć, prawda? Korzyści płynące z tej nisko wiszącej analizy owoców i wdrożenia, które możemy rozpocząć zaraz po przeprowadzeniu zwykłego audytu, polegają na zmniejszeniu zniecierpliwienia klientów lub interesariuszy.
Zaczniemy od tych działań, które będą dużo łatwiejsze lub prostsze do skoordynowania, prawda? Więc to, o czym mówię tutaj o nisko wiszących owocach, realistycznie, przejdę tutaj przez trzy scenariusze tych nisko wiszących owocnych możliwości, które najprawdopodobniej będą miały zastosowanie w każdym z twoich projektów, prawda?
Poprawa współczynnika klikalności najwyżej ocenianych stron. Jeśli przejdziemy i przyjrzymy się naszym aktualnym rankingom za pomocą dowolnych narzędzi rankingowych, których używasz, nawet Google Search Console, możesz rzucić okiem na te najwyżej oceniane strony, które już zajmują pozycję w rankingu dla odpowiednich zapytań, które są naprawdę ważne i znaczące dla Ciebie, które mają możliwości poprawy swoich współczynników klikalności, że współczynniki klikalności są zbyt niskie dla rankingów tych stron.
Możesz spróbować określić, czy coś jest nie tak z fragmentami, na przykład z tytułami, metaopisami lub czy te strony nie maksymalizują widoczności z powodu braku implementacji danych strukturalnych i powodu, dla którego nie generują na przykład fragmenty rozszerzone lub zawarte w bardzo ważnej, znaczącej trafności lub funkcji.
To jest powód, dla którego współczynnik klikalności jest zbyt niski. Możesz iść i od razu je poprawić, prawda? Jeśli chodzi o fragmenty, muszę powiedzieć, że znalazłem o wiele więcej scenariuszy, w których Google przepisywał tytuł, co jest teraz bardziej powszechne niż wcześniej. Nawet jeśli Google próbuje przepisać ją w sposób, który nadal jest znaczący i odpowiedni, kluczowy aspekt tej konkretnej strony został kilka razy wyeliminowany.
A może strona podstawowa nadal tam jest, ale porównując ją z najlepszymi konkurentami, ze wszystkimi stronami zajmującymi te same pozycje SERP, stwierdzasz, że faktycznie pokazują dodatkowe dane, dodatkowe spostrzeżenia, których nie widzisz z powodu wycięcia no cóż, to z pewnością stracona szansa dla ciebie.
Więc idź i spójrz i ustal priorytet analizy, bardzo prostej analizy z danymi, które już masz dla tych fragmentów i tych funkcji wyszukiwania, które możesz wykorzystać, ale nie jesteś. Następnie chcesz rzucić okiem również na te odpowiednie zapytania, które oceniasz z nieistotnymi stronami. Być może w przeszłości tworzyłeś strony, które lepiej pasowały do intencji tych zapytań.
Nigdy więcej. A może w pewnym momencie stworzyłeś wiele różnych stron kierowanych na podobne zapytania, które miały sens w przeszłości. Ale już też nie, prawda? Możesz znaleźć scenariusze problemów z kanibalizacją treści lub problemami z brakiem treści, prawda? W tym celu bardzo, bardzo, bardzo polecam przeanalizowanie, dla którego z odpowiednich zapytań oceniasz więcej niż jedną stronę do zidentyfikowania, aby ocenić, czy jest to szkodliwe w tym scenariuszu.
Jeśli mniej osób klika lub nie ma gdzie kliknąć z tego powodu, jeśli możesz skonsolidować te strony, aby działały lepiej, przekazać wartość do jednej strony i zamiast tego skonsolidować wszystkie dane na jednej stronie. W tym celu bardzo, bardzo polecam sprawdzenie tych odpowiednich zapytań, dla których masz więcej niż jedną stronę, prawda?
W takim razie, która strona jest właściwa do pozycjonowania? Jeśli lepiej jest po prostu przekierować 301 do pojedynczego adresu URL lub wyróżnić tę dodatkową stronę, którą tam masz, ponieważ możesz stwierdzić, że może być również cenne, aby po prostu trochę ją zmodyfikować lub zoptymalizować, aby ją skierować i rank do innego zapytania, które jest równie istotne dla Ciebie. Drugim scenariuszem dla nisko wiszących możliwości owocnych jest optymalizacja wewnętrznych linków stron prawie rankingowych, prawda?
Prawdopodobnie masz te strony, które nie są jeszcze w pierwszej trójce lub pierwszej piątce, jak te inne, ale są już w pierwszej dziesiątce, pierwszej szóstce, pierwszej siódemce itd., itd., prawie w rankingu bardzo, bardzo ważnych, znaczących , łatwe do przeszukiwania, wysoce trafne zapytania wyszukiwania. Ale kiedy analizujesz te strony, bardzo szybko stwierdzasz, że są one istotne.
Treść jest w porządku, ale to brak linków zwrotnych cię powstrzymuje, prawda? Więc jak to robimy? Ilekroć analizujesz te strony, chcesz chwycić, chcesz rzucić okiem na wszystkie linki zwrotne na stronę, na przykład bardzo szybki link zwrotny, wszystkie linki wewnętrzne na stronę. Podczas indeksowania witryny zobaczysz, ile linków wewnętrznych zawiera każdy z nich ze wszystkich różnych stron witryny.
Chcesz skonsolidować te dane w jednym arkuszu, aby zidentyfikować przypadki tych stron, dla których jesteś na pozycji czwartej, piątej, szóstej, które potencjalnie mogą mieć wiele linków zwrotnych, ale bardzo mało linków wewnętrznych lub odwrotnie , łączysz się z każdej ze swoich stron wewnętrznych, ale masz bardzo, bardzo mało linków wstecznych.
Więc tutaj też mogą być możliwości iw tym celu powinieneś lepiej linkować do prawie stron rankingowych dla popularnych zapytań, których nie łączysz dobrze ze stopki, na przykład z górnej nawigacji, z dodatkowej nawigacji. Na przykład w przypadku tych popularnych stron, które mają wiele linków zwrotnych, ale niekoniecznie dobrze przekazują wartość stronom, które mają być stronami rankingowymi, możesz to wykorzystać, aby lepiej połączyć się z tymi linkami, prawda?
Dla tych, którym brakuje nie linków wewnętrznych, ale linków zwrotnych, masz już świetnych kandydatów do rozpoczęcia kampanii budowania linków. Może to również nieco przyspieszyć analizę, którą wykonujecie równolegle. Wreszcie, wykrywaj przesunięcia w wyszukiwaniu dotyczące rozpadu treści. Mogą istnieć treści, które stworzyłeś jakiś czas temu, kilka lat temu, i które w tamtym czasie były idealne do kierowania i pozycjonowania dla określonych zapytań, ale potencjalnie Google później zaktualizował lub przesunął strony rankingowe dla tego zapytania, ponieważ stwierdził, że intencja była inna, że się zmienili.
Widziałem wiele scenariuszy, w których bardzo szerokie zapytania, które kiedyś zawierały listę wielu PLP, stron z listą produktów, obecnie zajmują więcej pozycji w przewodnikach i znacznie mniej stron z listą produktów, prawda? Więc chcesz zidentyfikować te zmiany. Ponadto potencjalnie niektóre artykuły, które napisałeś kilka lat temu, które były najlepszymi lub najlepszymi narzędziami do tego lub tamtego, lub najlepszymi lub najlepszymi produktami do tego lub tamtego, wymagają trochę aktualizacji, prawda?
Zapomniałeś, że na przykład trzeba je aktualizować co roku. Więc to są scenariusze, o których tutaj mówię. W tym celu bardzo ważne jest, aby ponownie spojrzeć na dane śledzenia pozycji, a nawet w Google Search Console, i określić, na przykład liczbę kliknięć, pozycję i współczynnik klikalności, które mają Twoje najlepsze treści, Twoje znaczące treści podróż klienta odbywała się w ciągu ostatnich kilku miesięcy, aby sprawdzić, czy spada, czy spada, prawda?
Jeśli tak jest, idź i spójrz na to i zobacz, czy istnieje możliwość odświeżenia lub urozmaicenia, w zależności od scenariusza, dla którego zapytania odrzuca treść, i zaktualizuj istniejącą treść, aby zachować jej trafność w oparciu o inne najwyżej oceniane strony, prawda? Jeśli zauważysz, że dużo spadasz i które inne strony przewyższają Cię w rankingu, możesz zidentyfikować różnicę w stosunku do Twojej.
Stwórz także nową treść, aby lepiej zaspokoić tę potrzebę, na wypadek gdybyś stwierdził, że nie, nie, nie, nie, strona, na którą kierowałem się w celu uszeregowania tego zapytania, nie ma już sensu, ponieważ teraz Google ma znacznie bardziej informacyjny ranking treści i było to o wiele bardziej napędzane komercją lub transakcją, prawda? Dzięki temu możesz ponownie nadać priorytet znacznie szybszemu rozwojowi tych innych rodzajów treści.
Więc jak widać z tym bardzo nisko wiszącym owocem, powiem, z danymi, które zwykle już masz w ramach analizy SEO, możesz równolegle przyspieszyć tę analizę, aby zidentyfikować nisko wiszące możliwości owocne, które możesz zacząć realizować od razu , zobacz wyniki szybciej, złagodź niecierpliwość swoich klientów, a wszystkie zyski znacznie łatwiejsze dzięki procesowi SEO.
Miejmy nadzieję, że posłuży ci to do aplikowania w ramach różnych projektów, w których pracujesz, i szybszego osiągania wyników. Dziękuję bardzo.
Transkrypcja wideo przez Speechpad.com