Po 40 metascore dla Golluma: Daedalic przeprasza za katastrofalne wydanie


Daedalic skomentował pomieszane wydanie Władcy Pierścieni: Gollum.

Zaledwie kilka minut po zniesieniu embarga na testy Władcy Pierścieni: Golluma stało się jasne, że fani Śródziemia nie spodziewają się gry, która mogłaby choć trochę usprawiedliwiać jej wysoką cenę detaliczną wynoszącą 50-60 euro. Mówi się, że w szczególności wersja na PC obfituje w niezliczone awarie i problemy z liczbą klatek na sekundę, czasami działa tak nierówno, że normalna gra nie jest nawet możliwa.

Dzień po premierze deweloper Daedalic Entertainment przemówił za pośrednictwem Twittera i przeprosił za zakradającą się przygodę, która była nękana problemami.

Oficjalne oświadczenie można przeczytać tutaj:

Zalecane treści redakcyjne

W tym momencie znajdziesz zewnętrzne treści z Twittera, które uzupełniają artykuł.
Możesz go pokazać i ukryć ponownie za pomocą jednego kliknięcia.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści z Twittera.

Dane osobowe mogą być przekazywane platformom stron trzecich. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

Link do treści na Twitterze

Tak Daedalic mówi o wydaniu Golluma

Szczerze przepraszamy za rozczarowujące wrażenia, które wielu z was miało podczas premiery Władcy Pierścieni: Gollum. Zdajemy sobie sprawę i głęboko żałujemy, że gra nie spełniła oczekiwań. Ani naszej, ani naszej społeczności. Serdecznie przepraszamy za wszelkie rozczarowania, jakie to spowodowało.

Naszym celem jako studia i zapalonych fanów Władcy Pierścieni zawsze było stworzenie fascynującej i wciągającej przygody, która żyje z fabuły. Stworzenie historii ze Śródziemiem jako placem zabaw było największym zaszczytem – i największym wyzwaniem, jakiego do tej pory się podjęliśmy.

W Daedalic wiemy, że sukces gry zależy od radości i satysfakcji jej graczy. Cenimy Twoją opinię i aktywnie słuchaliśmy Twoich głosów, czytaliśmy Twoje komentarze i analizowaliśmy konstruktywną krytykę i sugestie, które nam przekazałeś.

Nasz zespół programistów pilnie pracował nad naprawą błędów i problemów technicznych, z którymi borykało się wielu z was. Staramy się dostarczać łatki, które pozwalają w pełni cieszyć się grą.

Chcielibyśmy jeszcze raz przeprosić za powstałe niedogodności i podziękować za wyrozumiałość w tym czasie. Będziemy nadal informować Cię o naszych postępach i zapewniać przejrzystą komunikację na temat nadchodzących poprawek i ulepszeń. Wasza pasja i poświęcenie jako graczy były siłą napędową naszej determinacji, by wszystko naprawić.

Dziękujemy za wsparcie.

Łatki dla Golluma idą jednak…

Jak napisano powyżej, błędy i problemy techniczne powinny zostać wkrótce naprawione, aby przynajmniej doprowadzić grę do grywalnego stanu.

Dużym problemem jest jednak to, że problemy z Władcą Pierścieni: Gollum sięgają znacznie głębiej. Możesz przeczytać dokładnie, co to zgarnia w teście GamePro na PS5:

Krótko mówiąc, ramy rozgrywki polegające na ukrywaniu się i wspinaniu są po prostu niewystarczające dla gry z 2023 roku, co również będzie trudne do naprawienia w nadchodzących łatkach. Możemy jednak przynajmniej mieć nadzieję, że główne dziwactwa zostaną szybko naprawione i przynajmniej wszyscy, którzy są skłonni do kompromisów, będą mogli cieszyć się grą i dość interesującą historią.

Co sądzicie o oświadczeniu Daedalic i czy sądzicie, że gra jeszcze osiągnie zadowalający stan?