Pracownik lotniska wessany do silnika odrzutowego był wielokrotnie ostrzegany, aby się cofnął

American Eagle Embraer 170, podobny do samolotu biorącego udział w incydencie.

Amerykański Eagle Embraer 170, podobny do samolotu biorącego udział w incydencie. Zdjęcie: AaronP/Bauer-Griffin/GC Images (Getty Images)

W zeszłym miesiącu Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu opublikował swój wstępny raport o szokującym incydencie, który miał miejsce na regionalnym lotnisku Montgomery w Alabamie. W sylwestra 2022 roku zginął pracownik Envoy Air zasysane do silnika odrzutowego Embraera 170. Śledczy NTSB ustalili teraz sekwencję zdarzeń, które doprowadziły do ​​wypadku.

Samolot biorący udział w śmiertelnym incydencie wylądował po locie z Dallas-Fort Worth do Montgomery. Podczas Amerykański orzeł lot przebiegał bez zakłóceń, podczas lotu nie działała pomocnicza jednostka napędowa (APU) Embraera. APU zasila wszystkie urządzenia niezwiązane z napędem samolotu, w tym układy elektryczne, pneumatyczne i hydrauliczne. W rezultacie piloci postanowili pozostawić włączone silniki odrzutowe małego samolotu pasażerskiego, dopóki samolot nie zostanie podłączony do zasilania naziemnego.

Warto przeczytać!  Alfa Romeo Giulia SWB Zagato debiutuje jako dwumiejscowe coupe z elementami retro

Podobno personel naziemny został dwukrotnie poinformowany, że silniki odrzutowe samolotu będą pracować, gdy samolot będzie zaparkowany. Pierwszy oficer podczas lotu przypominał o tym nawet agentom na rampie przez okno kokpitu. Raport NTSB stwierdza:

„Załoga naziemna poinformowała, że ​​odprawa dotycząca bezpieczeństwa odbyła się około 10 minut przed przybyciem samolotu do bramki. Drugie „nagromadzenie” bezpieczeństwa odbyło się na krótko przed przybyciem samolotu do bramki, aby powtórzyć, że silniki pozostaną włączone do czasu podłączenia zasilania naziemnego. Dyskutowano również, że nie należy zbliżać się do samolotu, a romb stożków bezpieczeństwa nie powinien być ustawiany, dopóki silniki nie zostaną wyłączone, zwinięte, a obracające się światło ostrzegawcze samolotu nie zostanie zgaszone przez załogę lotniczą”.

Warto przeczytać!  AutoHunter w centrum uwagi: 1966 Ford Mustang fastback

Według NTSB, pomimo tych wielokrotnych ostrzeżeń, nagranie z monitoringu wideo z lotniska pokazuje bezimiennego agenta chodzącego po samolocie Embraer i stającego przed silnikiem odrzutowym numer jeden, gdy ten wciąż pracował. Na nagraniu widać, jak agent jest wciągany z nóg do turbiny. Piloci poczuli, jak samolot gwałtownie się trzęsie, a silnik numer jeden automatycznie się wyłącza.

Według innych pracowników na miejscu zdarzenia, agent rampy został już raz przewrócony przez wydech silnika i ostrzeżony, aby trzymał się z dala od silników, zanim doszło do śmiertelnego wypadku.

G/O Media może otrzymać prowizję

Szczęśliwa głowa

Odbuduj te soczyste loki
Udowodniono, że ten zastrzeżony, miejscowy finasteryd na receptę odrasta włosy w ciągu zaledwie kilku miesięcy.

Warto przeczytać!  Identyfikator VW. Buzz może stać się bardziej brzęczący

W raporcie zauważono, że podręcznik pracownika American Eagle określa, że ​​„strefa wdychania dla wszystkich typów statków powietrznych wynosi 15 stóp” i że personel nie powinien wchodzić do strefy wdychania, dopóki silnik lub silniki samolotu nie zostaną całkowicie zatrzymane.

Ustalenia NTSB są wstępne i więcej informacji może wyjść na jaw w trakcie dochodzenia.