Pracownik lotniska wessany do silnika odrzutowego by艂 wielokrotnie ostrzegany, aby si臋 cofn膮艂

American Eagle Embraer 170, podobny do samolotu bior膮cego udzia艂 w incydencie.

Ameryka艅ski Eagle Embraer 170, podobny do samolotu bior膮cego udzia艂 w incydencie. Zdj臋cie: AaronP/Bauer-Griffin/GC Images (Getty Images)

W zesz艂ym miesi膮cu Krajowa Rada Bezpiecze艅stwa Transportu opublikowa艂 sw贸j wst臋pny raport o szokuj膮cym incydencie, kt贸ry mia艂 miejsce na regionalnym lotnisku Montgomery w Alabamie. W sylwestra 2022 roku zgin膮艂 pracownik Envoy Air zasysane do silnika odrzutowego Embraera 170. 艢ledczy NTSB ustalili teraz sekwencj臋 zdarze艅, kt贸re doprowadzi艂y do 鈥嬧媤ypadku.

Samolot bior膮cy udzia艂 w 艣miertelnym incydencie wyl膮dowa艂 po locie z Dallas-Fort Worth do Montgomery. Podczas Ameryka艅ski orze艂 lot przebiega艂 bez zak艂贸ce艅, podczas lotu nie dzia艂a艂a pomocnicza jednostka nap臋dowa (APU) Embraera. APU zasila wszystkie urz膮dzenia niezwi膮zane z nap臋dem samolotu, w tym uk艂ady elektryczne, pneumatyczne i hydrauliczne. W rezultacie piloci postanowili pozostawi膰 w艂膮czone silniki odrzutowe ma艂ego samolotu pasa偶erskiego, dop贸ki samolot nie zostanie pod艂膮czony do zasilania naziemnego.

Warto przeczyta膰!  Alfa Romeo Giulia SWB Zagato debiutuje jako dwumiejscowe coupe z elementami retro

Podobno personel naziemny zosta艂 dwukrotnie poinformowany, 偶e silniki odrzutowe samolotu b臋d膮 pracowa膰, gdy samolot b臋dzie zaparkowany. Pierwszy oficer podczas lotu przypomina艂 o tym nawet agentom na rampie przez okno kokpitu. Raport NTSB stwierdza:

鈥瀂a艂oga naziemna poinformowa艂a, 偶e 鈥嬧媜dprawa dotycz膮ca bezpiecze艅stwa odby艂a si臋 oko艂o 10 minut przed przybyciem samolotu do bramki. Drugie 鈥瀗agromadzenie鈥 bezpiecze艅stwa odby艂o si臋 na kr贸tko przed przybyciem samolotu do bramki, aby powt贸rzy膰, 偶e silniki pozostan膮 w艂膮czone do czasu pod艂膮czenia zasilania naziemnego. Dyskutowano r贸wnie偶, 偶e nie nale偶y zbli偶a膰 si臋 do samolotu, a romb sto偶k贸w bezpiecze艅stwa nie powinien by膰 ustawiany, dop贸ki silniki nie zostan膮 wy艂膮czone, zwini臋te, a obracaj膮ce si臋 艣wiat艂o ostrzegawcze samolotu nie zostanie zgaszone przez za艂og臋 lotnicz膮鈥.

Warto przeczyta膰!  AutoHunter w centrum uwagi: 1966 Ford Mustang fastback

Wed艂ug NTSB, pomimo tych wielokrotnych ostrze偶e艅, nagranie z monitoringu wideo z lotniska pokazuje bezimiennego agenta chodz膮cego po samolocie Embraer i staj膮cego przed silnikiem odrzutowym numer jeden, gdy ten wci膮偶 pracowa艂. Na nagraniu wida膰, jak agent jest wci膮gany z n贸g do turbiny. Piloci poczuli, jak samolot gwa艂townie si臋 trz臋sie, a silnik numer jeden automatycznie si臋 wy艂膮cza.

Wed艂ug innych pracownik贸w na miejscu zdarzenia, agent rampy zosta艂 ju偶 raz przewr贸cony przez wydech silnika i ostrze偶ony, aby trzyma艂 si臋 z dala od silnik贸w, zanim dosz艂o do 艣miertelnego wypadku.

G/O Media mo偶e otrzyma膰 prowizj臋

Szcz臋艣liwa g艂owa

Odbuduj te soczyste loki
Udowodniono, 偶e ten zastrze偶ony, miejscowy finasteryd na recept臋 odrasta w艂osy w ci膮gu zaledwie kilku miesi臋cy.

Warto przeczyta膰!  Identyfikator VW. Buzz mo偶e sta膰 si臋 bardziej brz臋cz膮cy

W raporcie zauwa偶ono, 偶e podr臋cznik pracownika American Eagle okre艣la, 偶e 鈥嬧嬧瀞trefa wdychania dla wszystkich typ贸w statk贸w powietrznych wynosi 15 st贸p鈥 i 偶e personel nie powinien wchodzi膰 do strefy wdychania, dop贸ki silnik lub silniki samolotu nie zostan膮 ca艂kowicie zatrzymane.

Ustalenia NTSB s膮 wst臋pne i wi臋cej informacji mo偶e wyj艣膰 na jaw w trakcie dochodzenia.