Jeden z najlepszych filmów Sundance 2023 będzie w marcu na Hulu, gdzie spodziewam się, że wielu fanów będzie go oglądać w kółko. Ma charakter natychmiastowego kultowego klasyka, filmu, który będzie miał oddanych fanów, którzy kochają jego bohaterów na tyle, by zapamiętać ich podróż. „Żytnia ulica” to przypływ kinowej energii, film, który łączy rytmy z „Przed wschodem słońca”, klasyczne brytyjskie komedie romantyczne, a nawet dziedzictwo A Tribe Called Quest w coś, co w jakiś sposób wydaje się jednocześnie znajome i nowe. Emocjonalne rytmy są tym, co widzieliśmy wcześniej – to kolejna historia dwojga ludzi, którzy spotykają się bardzo nietypowo i spędzają razem resztę zwariowanej nocy – ale postacie, ich dialogi i tętniące życiem sąsiedztwo, w którym to jest ustawić, aby nadać mu coś świeżego i nowego. Spójrzmy prawdzie w oczy: komedia romantyczna jest teraz w opłakanym stanie. To jak dotąd jeden z najlepszych w tej dekadzie.
Otwiera się w łazience. Dom (David Jonsson) próbuje stłumić płacz w boksie, kiedy Yas (Vivian Oparah) zajmuje boks obok niego (jest neutralny pod względem płci). Dom zauważył, że jego była dziewczyna obnosi się ze swoim nowym mężczyzną w mediach społecznościowych, facetem, który jest najlepszym kumplem Doma. To dużo do zniesienia emocjonalnego. Yas nie interweniuje, ale zauważa buty Doma i dostrzega kruchą duszę na imprezie, w której biorą udział, wystawie fotografii dla wspólnego znajomego. Obaj rozpoczynają rozmowę i w końcu spacerują i rozmawiają po londyńskiej dzielnicy Peckham, którą filmowiec Raine Allen-Miller zamienia w postać. Dzięki żywym kolorom i ekscentrycznym postaciom, tło tej podróży podnosi cały utwór. Jest to zrobione z taką miłością i twórczą pasją, że chciałbyś iść obok Doma i Yasa, żeby to wszystko pojąć.
Oczywiście głównym powodem, dla którego chcesz do nich dołączyć, jest cieszenie się towarzystwem dwóch histerycznych, ostrych, wiarygodnych postaci, które są tak w pełni zrealizowane, że kibicujesz ich szczęściu od samego początku. Na początku Dom wydaje się mniej stabilny z tej dwójki (ta scena płaczu w łazience) i jest niesamowita scena, w której Yas udaje swoją nową dziewczynę, kiedy Dom spotyka się ze swoją byłą i byłą najlepszą przyjaciółką. Ale Allen-Miller sprytnie równoważy dynamikę, ujawniając, że Yas również wychodzi z niedawnego złamanego serca i może nie być tak pewna siebie, jak udaje. Szybko staje się jasne, że Dom i Yas wydobywają z siebie to, co najlepsze, gdy ona wyciąga go ze skorupy, a on ją uziemia i wspiera.