Światowa premiera BMW M3 CS 2024: lżejsze, mocniejsze, szybsze. Zaczynając od 118 700 $

Dodane filmy:

Limitowana edycja, wysokowydajny model oparty na M3 Competition z M xDrive. Rzędowy 6-cylindrowy TwinPower Turbo o mocy 543 KM w połączeniu z M xDrive i 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic. 0-60 mil na godzinę w 3,2 sekundy i prędkość maksymalna 188 mil na godzinę ze standardowym pakietem kierowcy M. Produkcja w USA ma się rozpocząć w marcu 2023 r. Sugerowana cena detaliczna: 118 700 USD plus 995 USD za miejsce docelowe i obsługę.

Woodcliff Lake, NJ – 24 stycznia 2023… Kontynuacją słynnej linii legendarnych modeli CS jest wyjątkowa, limitowana edycja 2024 BMW M3 CS. Dziś CS oznacza „sport wyczynowy”; oznaczenie nadawane ekskluzywnym modelom BMW M równie dobrze sprawdzającym się na drodze, jak i na torze. Większa moc, wyjątkowa kalibracja podwozia i inteligentna lekka konstrukcja z elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) zapewniają ekscytujące wrażenia z osiągów bez poświęcania funkcjonalności i codziennej użyteczności BMW M3.

BMW M3 CS 2024 łączy 543-konny rzędowy 6-cylindrowy z 8-biegową skrzynią biegów M Steptronic i inteligentnym napędem na wszystkie koła M xDrive. Razem rozpędzają M3 CS od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,2 sekundy.

Nowe BMW M3 CS będzie produkowane w ograniczonej liczbie w zakładach BMW Group w Monachium od marca 2023 r.

M TwinPower Turbo inline-6 ​​z doświadczeniem w sportach motorowych.

Pod lekką maską CFRP BMW M3 CS 2024 kryje się ulepszona wersja wysokoobrotowego, 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo, opracowaną dla M3 i M4. Ta 3,0-litrowa jednostka stanowi również podstawę silnika napędzającego BMW M4 GT3 i szczyci się bogactwem szczegółów technologicznych wywodzących się bezpośrednio z wyścigów. Jego skrzynia korbowa ma zamkniętą konstrukcję bez rękawów i jest wyjątkowo sztywna, dzięki czemu nadaje się do bardzo wysokich ciśnień spalania. Kuty lekki wał korbowy pomaga w gromadzeniu mocy dzięki wysokiej odporności na skręcanie i pozwala na wysokie obroty. Głowica cylindrów ma rdzeń wydrukowany w 3D, co umożliwia poprowadzenie kanałów chłodziwa w optymalnym układzie do zarządzania temperaturą, co byłoby niemożliwe do osiągnięcia przy użyciu konwencjonalnych metod odlewania metali. Układ zasilania olejem został zaprojektowany tak, aby sprostać specyficznym wyzwaniom związanym z użytkowaniem torów, podobnie jak układ chłodzenia.

Silnik S58 w M3 CS otrzymuje 40-konny wzrost w porównaniu z jednostką w M3 Competition, osiągając maksymalną moc 543 KM od 6250 do 7200 obr./min. Ten wzrost mocy został osiągnięty. przede wszystkim poprzez podniesienie maksymalnego ciśnienia doładowania dwóch turbosprężarek typu mono-scroll z 24,7 psi do 30,5 psi oraz wprowadzenie pewnych specyficznych dla modelu zmian w zarządzaniu silnikiem.

Równie ważny jak moc w górnym zakresie obrotów, silnik wytwarza moment obrotowy 479 Nm od niskich 2750 obr./min aż do 5950 obr./min. Specjalnie zaprojektowane mocowania silnika tworzą niezwykle sztywne połączenie między silnikiem a konstrukcją pojazdu. Kierowcy zauważą, że wciśnięcie pedału przyspieszenia skutkuje ostrą reakcją silnika i bezpośrednim przeniesieniem mocy i momentu obrotowego do układu napędowego.

Wszystkie te ulepszenia skutkują równomiernym dostarczaniem mocy w całym zakresie obrotów, któremu towarzyszy poruszająca ścieżka dźwiękowa z dwugałęziowego układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami, tytanowym tłumikiem tylnym o konstrukcji minimalizującej masę oraz dwiema parami końcówek rur wydechowych wykończonych w matowej czerni.

Warto przeczytać!  Prezentacja XForce Exhaust w Czarny piątek!

8-biegowa skrzynia M Steptronic, M xDrive, aktywny mechanizm różnicowy M.

Moment obrotowy dostarczany przez silnik nowego BMW M3 CS jest przenoszony przez 8-biegową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic do napędu na wszystkie koła M xDrive, który wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, aby zapewnić płynną i w pełni zmienny rozdział mocy między przednią i tylną oś. Dopływ oleju do sprzęgła wielopłytkowego został zoptymalizowany, aby zapewnić efektywne działanie układu podczas ostrej jazdy po torze. Nastawiony na tył układ w połączeniu z w pełni regulowanym aktywnym mechanizmem różnicowym M nagradza kierowcę charakterystycznym uczuciem M podczas przyspieszania lub pokonywania zakrętów.

Menu M Setup pozwala kierowcy przełączyć się z domyślnego ustawienia napędu na 4 koła na tryb 4WD Sport, który kieruje jeszcze więcej momentu obrotowego silnika na tylne koła. Kierowcy mogą również całkowicie wyłączyć system DSC (Dynamic Stability Control) i włączyć tryb 2WD. Wysyłając moc napędową wyłącznie na tylne koła i eliminując wszelkie interwencje DSC, wykwalifikowani kierowcy mogą swobodnie odkrywać swoje granice i rozkoszować się wrażeniami z jazdy o wysokich osiągach.

Silnik, skrzynia biegów i M xDrive łączą siły, aby zapewnić oszałamiające czasy przyspieszenia. Nowe BMW M3 CS rozpędza się do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,2 sekundy. Pakiet M Driver’s Package jest wyposażeniem standardowym, które pozwala na elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 288 mil na godzinę.

Unikalne dostrajanie technologii podwozia; dostępne opony zorientowane na tor.

Technologia podwozia w nowym BMW M3 CS została precyzyjnie dostrojona do osiągów silnika i rozkładu masy pojazdu, a kalibracje systemu DSC i trybu dynamicznego M, również charakterystyczne dla CS, zostały celowo dostosowane do wymagań toru napędowy.

Specjalnie dostrojona kinematyka osi i unikalne ustawienia pochylenia kół, amortyzatory i stabilizatory służą do optymalizacji precyzji kierowania, przenoszenia bocznych sił sterujących podczas pokonywania zakrętów, reakcji sprężyny i tłumienia oraz ustawienia kół. Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego zawieszenia M są specjalnie dostrojone do M3 CS, podobnie jak elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic ze zmiennym przełożeniem i zintegrowanym układem hamulcowym.

Hamulce mieszane M z dostępnymi czerwonymi lub czarnymi zaciskami są standardem w M3 CS. Kierowcy mogą również wybrać karbonowo-ceramiczne hamulce M z zaciskami w kolorze czerwonym lub złotym. W standardzie dostępne są również kute obręcze kół M ze stopów lekkich w ekskluzywnym stylu V Spoke, wykończone w kolorze złoty brąz lub matowa czerń. Koła te, mierzące 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, mogą być wyposażone bezpłatnie w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o wymiarach 275/35ZR19 z przodu i 285/30ZR20 z tyłu. M3 CS jest standardowo wyposażony w konwencjonalne opony o wysokich osiągach w tych samych rozmiarach, jeśli nie określono Cup 2s.

Lekka konstrukcja z szerokim wykorzystaniem włókna węglowego; poprawiona sztywność ciała.

Redukcja masy tam, gdzie to możliwe, odgrywa główną rolę w zapewnianiu osiągów i ekskluzywnego charakteru nowego BMW M3 CS; dlatego kluczowe znaczenie ma zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oprócz dachu z włókna węglowego M3 CS wykorzystuje ten lekki, zaawansowany technologicznie materiał na maskę, przedni spojler, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny dyfuzor i tylny spojler. Konsola środkowa, łopatki zmiany biegów i listwy ozdobne wnętrza są również wykonane z CFRP. Standardowe fotele kubełkowe M Carbon zmniejszają masę kabiny i zapewniają wyjątkowy komfort na drodze oraz wsparcie podczas intensywnych sesji jazdy. Dodatkowo tytanowy tłumik tylny zmniejsza wagę układu wydechowego zamontowanego w nowym BMW M3 CS o ponad osiem funtów. W sumie różne lekkie środki konstrukcyjne pozwalają zaoszczędzić około 75 funtów w porównaniu z BMW M3 Competition z M xDrive.

Warto przeczytać!  MUDDY jest dostępny za darmo na filmzilla i mp4moviez.in | WPROWADZENIE MTR

Sztywność nadwozia dodatkowo zwiększa pakiet precyzyjnych rozpórek w komorze silnika. Odlewane z aluminium elementy łączące kolumny amortyzatorów z przednią częścią mają zoptymalizowaną pod względem masy geometrię, która została precyzyjnie dopasowana do sił działających w różnych sytuacjach drogowych.

Ekskluzywne funkcje projektowe obiecują ekscytującą wydajność.

BMW M3 CS 2024 zapowiada swój ostrzejszy charakter serią indywidualnych elementów konstrukcyjnych. Opcjonalny lakier metalizowany BMW Individual Frozen Solid White jest dostępny wyłącznie dla M3 CS. Odsłonięte powierzchnie dachu z włókna węglowego, dwa kanały biegnące wzdłuż maski, przedni spojler, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych M, tylny spojler i tylny fartuch w połączeniu z czarnymi listwami progowymi i skrzelami M zapewniają odważny kontrast do wyjątkowego wykończenia lakieru. Dostępne są również metalik w kolorze Brooklyn Grey, Black Sapphire metallic i BMW Individual Signal Green.

CS ma specjalną, bezramkową atrapę chłodnicy BMW o zredukowanej stylistyce, przypominającej M4 GT3, z czerwonymi liniami konturowymi i plakietką „M3 CS” na górnej z dwóch poziomych listew osłony chłodnicy.

Kątowe elementy świateł do jazdy dziennej świecą na żółto, a nie na biało podczas sekwencji odblokowywania, a także podczas jazdy, dodatkowo przywołując wygląd samochodów wyścigowych GT.

Fotele kubełkowe M Carbon z ekskluzywnymi powierzchniami i wzorami ściegów.

Wewnątrz nowego BMW M3 CS środowisko zbudowane wokół przyjemności z jazdy i maksymalnych osiągów łączy zaawansowaną technologię cyfrową z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji standardowe fotele kubełkowe M Carbon. W pełni elektryczne i podgrzewane, wyposażone w zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo „CS”. Wykorzystanie CFRP w elementach konstrukcyjnych siedziska i oparcia oraz wycięcia w bocznych podparciach i pod zagłówkami świadczy o konstrukcji foteli minimalizującej wagę.

Siedzenia są obite skórą Merino i mają ekskluzywny design w kolorze czarnym z czerwonymi akcentami Mugello i charakterystycznymi kontrastowymi szwami. Ten dwukolorowy motyw znajduje odzwierciedlenie w tylnym przedziale. Panele drzwi są w całości obszyte czarną skórą zarówno z przodu, jak iz tyłu, a czerwony napis „CS” zdobi lekką konsolę środkową. Nowe BMW M3 CS obejmuje również pasy bezpieczeństwa M z trójkolorowymi paskami BMW M, listwy progowe z emblematem „M3 CS”, listwy ozdobne wnętrza z włókna węglowego oraz kierownicę M Alcantara z manetkami zmiany biegów z CFRP i czerwonym znacznikiem środka .

Standardowy M Drive Professional z M Traction Control i M Lap Timer.

Warto przeczytać!  2023 Land Rover Range Rover Evoque

W nowym BMW M3 CS seryjnie montowany jest również M Drive Professional. M Drive Professional łączy w sobie funkcje M Drift Analyzer i M Laptimer do oceny i rejestrowania umiejętności jazdy i osiągów na torze, a także zawiera M Traction Control, oferując dziesięć poziomów czułości interwencji: idealne narzędzia do mocnego naciskania CS na torach zamkniętych.

Przycisk trybu M na konsoli środkowej – będący również częścią pakietu M Drive Professional – może służyć do ustawiania poziomu interwencji systemu wspomagania kierowcy oraz treści pokazywanych na wyświetlaczu informacyjnym i standardowym wyświetlaczu przeziernym Head-Up, z możliwością wyboru DROGI , ustawienia SPORT i TRACK.

Zakrzywiony wyświetlacz BMW z charakterystyczną grafiką M.

Nowe BMW M3 CS jest wyposażone w najnowszą generację BMW iDrive opartą na systemie operacyjnym BMW 8, który obejmuje zakrzywiony wyświetlacz BMW. Składa się on z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i wyświetlacza kontrolnego o przekątnej ekranu 14,9 cala, które są umieszczone razem za zakrzywioną szklaną powierzchnią. Dzięki ergonomicznemu ustawieniu zorientowanemu na kierowcę zakrzywiony wyświetlacz BMW sprawia, że ​​już intuicyjne sterowanie dotykowe jest jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika.

Wyraźna grafika wyświetlacza informacyjnego i zawartość specyficzna dla modeli M tworzą skoncentrowane, ukierunkowane na osiągi środowisko jazdy. Wszystkie dane związane z jazdą, a także informacje o stanie i ustawieniach pojazdu są w nim uporządkowane. Znane M Shift Lights pojawiają się u góry wyświetlacza informacyjnego, podczas gdy system stabilizacji jazdy, M xDrive i tryby kontroli trakcji są wskazane na dolnej krawędzi. Do ekranu głównego wyświetlacza kontrolnego można dodać specjalne widżety zawierające informacje o bieżącej konfiguracji pojazdu, a także o ciśnieniu i temperaturze w oponach.

Pierwszorzędny komfort i wygoda podczas codziennej jazdy.

Nowe BMW M3 CS zapewnia klientom pełen zestaw funkcji zapewniających komfort i systemy wspomagające kierowcę. Lista standardowego wyposażenia obejmuje komfortowy dostęp, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system dźwięku przestrzennego Harman Kardon, system Park Distance Control, system ostrzegania przed kolizją czołową, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz system informacji o ograniczeniu prędkości.

Klient musi tylko wybrać kolor nadwozia, kolor kół, opony, materiał hamulca i kolor zacisku.

Główne wyposażenie standardowe.

Profesjonalny napęd M
Sportowy mechanizm różnicowy M
8-biegowa skrzynia M Steptronic
Adaptacyjne zawieszenie M
Dostęp bezkluczykowy Comfort Access
Hamulce mieszane M z czerwonymi zaciskami
Fotele kubełkowe M Carbon
Wykończenie wnętrza z włókna węglowego
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
System dźwięku przestrzennego Harman Kardon
Zakrzywiony wyświetlacz BMW z wyświetlaczem Head-Up
Kierownica M Alcantara
Pakiet wyposażenia zewnętrznego M Carbon
Pakiet kierowcy M
19”/20” obręcze kół M Star Spoke, wzór 827M w kolorze złoty brąz, z oponami Performance non-runflat
Rozpórka przednia M
Kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto
Aktywne wykrywanie martwego pola
Ostrzeganie przed kolizją czołową z łagodzeniem skutków kolizji miejskich
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu

Wyposażenie dodatkowe.

Obręcze M Star Spoke 19”/20” wzór 827M w kolorze czarnym
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2
Hamulce karbonowo-ceramiczne M ze złotymi lub czerwonymi zaciskami
Hamulce mieszane M z czarnymi zaciskami

Standardowe farby.

Czarny szafir metalik
Metaliczny szary brooklyn

Farby opcjonalne.

BMW Individual mroźna, jednolita biel metalizowana
Zielony sygnałowy BMW Individual

Specyfikacje.

Nazwa: Zrzut ekranu 2023-01-24 o 12:41:23.jpg Wyświetlenia: 3308 Rozmiar: 80,8 KB

Nazwa: Zrzut ekranu 2023-01-24 o 12:41:44.jpg Wyświetlenia: 3273 Rozmiar: 126,6 KB

Nazwa: Zrzut ekranu 2023-01-24 o 12:41:54.jpg Wyświetlenia: 3262 Rozmiar: 20.0 KB