Technologia: Jak ładują się akumulatory hybrydowe i hybrydowe typu plug-in? Czy muszę podłączyć hybrydę?

Podstawa dotycząca pielęgnacji akumulatorów hybrydowych

Ten artykuł może zawierać linki partnerskie.

Kiedy w 1999 i 2000 roku zaczęły pojawiać się pierwsze benzynowo-elektryczne pojazdy hybrydowe, pierwsi użytkownicy przeprowadzili badania i mieli dość dużą wiedzę na temat nowego wówczas i rewolucyjnego środka transportu.

Ale rynek masowy był zdezorientowany; te nowe samochody miały dodatkowy akumulator do dostarczania energii elektrycznej do silnika elektrycznego. Dla niezorientowanych pytanie brzmiało: czy akumulator musi być podłączony do a ładowarka do samochodu hybrydowego?

Akumulatory hybrydowe i hybrydowe typu plug-in
Kiedy pojawiły się hybrydy, najczęściej używano akumulatorów niklowo-wodorkowych

To pytanie było tak wielką przeszkodą na drodze do zwiększenia sprzedaży, że Toyota rozpoczęła kampanię reklamową Priusa, która wyraźnie podkreślała, że ​​podłączanie nie jest konieczne. Wystarczy od czasu do czasu zatankować bak i odjechać.

Przewiń do przodu o około 10 lat i pojawił się nowy typ hybrydy – hybryda typu plug-in, która wymaga podłączenia do ładowania akumulatora pokładowego w celu zmaksymalizowania wydajności (bez podłączania działa jak normalna hybryda).

Warto przeczytać!  Porsche przedstawia koncepcję Vision 357 jako hołd dla 356 przed 75. rocznicą

Jaka jest więc różnica między tymi dwoma różnymi typami pojazdów hybrydowych? Oto krótki przegląd.

Zwykłe hybrydy

Zwykłe hybrydy ładują pokładowy niklowo-wodorkowy lub akumulatory litowo-jonowe poprzez odzyskiwanie energii w procesie zwanym hamowaniem regeneracyjnym. Podczas wybiegu lub hamowania silnik elektryczny napędzający koła obraca się elektrycznie do tyłu i działa jak generator. Pobiera energię kinetyczną, która normalnie byłaby tracona w postaci ciepła przez tradycyjne mechaniczne hamulce cierne i przechowuje ją w akumulatorze jako energię elektryczną.

Ponadto w trybie generatora silnik spalinowy (zwykle gazowy) ładuje pakiet akumulatorów.

Hybrydy typu plug-in

Akumulatory hybrydowe i hybrydowe typu plug-in
Ponieważ do hybryd typu plug-in potrzebne były większe akumulatory, akumulator litowo-jonowy stał się preferowanym akumulatorem

Zwykłe hybrydy mogą pokonywać krótkie odległości z prędkością do 40 mil na samym zasilaniu bateryjnym, ale hybrydy typu plug-in mogą przejechać, w zależności od marki i modelu, od 15 do 53 mil przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu znacznie większego, mocniejszego akumulatora litowo-jonowego. Ale musi być podłączony do gniazdka elektrycznego, aby utrzymać zasięg wyłącznie elektryczny.

Warto przeczytać!  Każdy nowy samochód BMW M - ranking!

Ta cecha pozwala pojazdowi zachowywać się jak samochód czysto elektryczny, a mniej jak konwencjonalny samochód benzynowy, przy jednoczesnym zapewnieniu wyjątkowego przebiegu na paliwie.

Jeśli chodzi o podłączenie do ładowania baterii, istnieją cztery opcje:

Standardowe gniazdko domowe 120 V z czasem ładowania od trzech do ośmiu godzin, w zależności od pojazdu. Domowy system ładowania 220 V skraca czas ładowania o połowę lub więcej. Czasy publicznych stacji ładowania są równe lub mniejsze niż domowe systemy ładowania 220 V. Szybkie ładowanie za pomocą ładowarki prądu stałego (z kompatybilnymi pojazdami) może skrócić czas ładowania do pół godziny lub mniej.

Toyota Prius 2023r
Podłączać czy nie podłączać – to jest wybór

Hybrydy plug-in zapewniają większość zalet samochodu elektrycznego, zachowując jednocześnie wydajność i zasięg zwykłej hybrydy, co eliminuje „niepokój związany z zasięgiem” pojazdów czysto elektrycznych. Kierowcy z napędem hybrydowym typu plug-in mogą podróżować w trybie całkowicie elektrycznym przez zdecydowaną większość typowej jazdy lokalnej. Kiedy ładunek elektryczny akumulatora jest wyczerpany, konwencjonalny system hybrydowy zasila samochód do następnej okazji do podłączenia i naładowania akumulatorów.

Warto przeczytać!  Samochody elektryczne nie są zeroemisyjne, gdy prąd jest wytwarzany przez elektrownie węglowe, ale co z tego?

Obecnie w świecie hybrydowym istnieją możliwości wyboru, a kupująca publiczność uczy się żyć z obydwoma typami.

[Ed. note: Larry originally wrote this in 2016, but since Toyota is still advertising about its hybrid “that doesn’t need to be plugged in,” we thought it was worth updating and repeating.]

Niektóre z najlepszych wyborów wśród hybryd i hybryd typu plug-in, które przetestowaliśmy:

Test drogowy: Hybrydowy Hyundai Sonata 2022

Pamiec przenosna: Hybrydowa Toyota Prius 2023

Test drogowy: 2022 Ford F-150 Hybrid

Test drogowy: Hybryda plug-in Jeepa Grand Cherokee 2022

Pamiec przenosna: Hybryda plug-in Mitsubishi Outlander 2023

Test drogowy: Hybryda plug-in Kia Niro 2022