Nic dziwnego, że gry The Last of Us są obecnie bestsellerami po sukcesie serii.
Od ponad tygodnia istnieje gra, której sprzedaż eksplodowała, jakby dopiero co została wydana. Jednak The Last of Us zostało wydane ponad 10 lat temu. Swój nowy sukces, tytuł Naughty Dog, zawdzięcza serialowi zamówionemu przez HBO, który jest obecnie emitowany na Amazon Prime Video we Francji. W tym tygodniu to odcinek 2 zszokował widzów, a jednocześnie The Last of Us odnotował rekordową sprzedaż swojego pierwszego dzieła. Oto serwis GamesIndustry.biz, który ujawnia pozycję gry w cotygodniowym anglojęzycznym rankingu.
The Last of Us Part 1 na szczycie sprzedaży
Od jednego tygodnia do drugiego, The Last of Us Part 1: fakty i zobowiązania 238% w swoich wynikach sprzedaży. Technicznie rzecz biorąc, nie jest to ta sama gra, która została wydana prawie 10 lat temu, ale przerobiona wersja dostępna od września ubiegłego roku na PS5. Pozostaje jednak tą samą historią, odtworzoną niemal identycznie w serii. Ta wersja plasuje się na 20. miejscu w brytyjskim rankingu.
The Last of Us: Remastered, czyli nic innego jak wydana kilka lat temu wersja na PS4, robi skok 322% i godnie plasuje się na 32. miejscu w tabeli. Trzeba więc zrozumieć, że serial otworzył drzwi do bardzo atrakcyjnego uniwersum wielu osobom, które najwyraźniej nie miały wcześniej okazji go odkryć.
HBO i Naughty Dog, które współpracuje z firmą przy projektowaniu produkcji, prawie wygrały swój zakład. To dobra wiadomość dla studia, które z pewnością sprzeda dużo swojej The Last of Us Part 1, kiedy zostanie wydana na PC w marcu przyszłego roku, pod koniec serii.
Recenzja The Last of Us: nasza opinia na temat pierwszego odcinka serialu HBO
Pomiędzy grami wideo a serialami jest tylko jeden kontroler
To nie pierwszy raz, kiedy to zjawisko pojawia się w świecie popkultury. Jeśli wiemy, że gry wideo coraz częściej trafiają na mały ekran, nierzadko zdarza się, że wśród entuzjastów seriali pojawia się nagły szał na podstawowe materiały. Tak było też w przypadku Wiedźmina Netflixa, który ożywił sprzedaż gier, ale i książek.
Cyberpunk 2077 spotkał ten sam los z animowanym serialem Netflix Cyberpunk Edgerunners, chociaż tytuł nadal był hitem na PC. Ten nagły wzrost jest zatem spektakularny, ale nie nieoczekiwany. Jest to trend, który sprawdza się również w przypadku adaptacji książek, ponieważ strategia cross-media jest prawie zawsze lukratywna dla producentów. Pozwala to w bardzo efektywny sposób zwiększyć widoczność dwóch dzieł i poszerzyć ich grono odbiorców.
Acheter The Last of Us Część I