
Sarah Tariq dołączyła do firmy NVIDIA 18 lat temu jako stażystka — a obecnie jest wiceprezesem firmy ds. oprogramowania do autonomicznej jazdy, kierując zespołem kilkuset inżynierów.
Pochodzący z Islamabadu w Pakistanie Tariq ma siedzibę w Dolinie Krzemowej z zespołem rozsianym po Stanach Zjednoczonych, Europie, Indiach i Chinach. Koncentrują się na opracowywaniu systemów komputerowych nowej generacji, które będą napędzać szeroką gamę pojazdów, w tym przyszłe modele Mercedes-Benz i Jaguar Land Rover.
„NVIDIA opracowuje ujednoliconą platformę, która robi wszystko: określamy czujniki oraz tworzymy sprzęt i oprogramowanie potrzebne do bezpiecznego przewozu pasażerów z punktu A do punktu B” — powiedział Tariq. „Nasz system, określany jako NDAS, integruje standardowe funkcje, takie jak hamowanie awaryjne, utrzymywanie pasa ruchu i wspomaganie parkowania, wraz z oprogramowaniem wyższego poziomu do autonomicznej nawigacji w ruchu miejskim, w tym bezpiecznego poruszania się po skomplikowanych skrzyżowaniach i interakcji z innymi użytkownikami dróg, w tym pieszymi i rowerzystami. ”
Tariq (po prawej) i członkowie jej zespołu w warsztacie pojazdów autonomicznych firmy NVIDIA w Dolinie Krzemowej.
Awans: od stażysty do wiceprezesa
Po ukończeniu studiów licencjackich w domu, Tariq przeniosła się do Stanów Zjednoczonych, aby uzyskać tytuł magistra informatyki. Wkrótce po rozpoczęciu doktoratu. Program w 2005 roku w Georgia Tech, koncentrujący się na wizji komputerowej i grafice komputerowej, przyszła do firmy NVIDIA jako stażysta inżynierski pracujący nad grafiką do gier.
„Przyjechałam na kilka miesięcy i zostałam na prawie dekadę” – powiedziała. „W tamtym czasie czułem, że cokolwiek mogłem robić na studiach, mogłem to robić lepiej w firmie NVIDIA, gdzie miałem dostęp do znacznie większej ilości informacji i zasobów”.
Przez dziewięć lat Tariq pracował jako inżynier oprogramowania w zespole technologicznym firmy NVIDIA — współpracując z zewnętrznymi programistami w celu optymalizacji wydajności gier wideo, wdrażania renderowania płynów i włosów w grach w czasie rzeczywistym oraz przyspieszania algorytmów dynamiki molekularnej i chemii kwantowej na superkomputerach.
Następnie przeszła do zespołu motoryzacyjnego i NVIDIA DRIVE, gdzie była kierownikiem technicznym projektu samoparkującego.
Następnie Tariq spędził sześć lat w Zoox — startupie AV przejętym później przez Amazon — rozwijając postrzeganie robotaxis i kierując ogólną poprawą jakości jazdy. Wróciła do firmy NVIDIA w 2021 roku, aby kierować rozwojem oprogramowania do jazdy autonomicznej.
„W firmie NVIDIA pracujemy nad wieloma przełomowymi i znaczącymi inicjatywami — to niesamowity aspekt firmy” — powiedziała. „Inżynierowie mogą zastosować wiedzę o akcelerowanych obliczeniach w dowolnej dziedzinie, w której chcą wywrzeć wpływ”.
Budowanie floty najlepszych talentów
Jednym z celów Tariq jest zbudowanie integracyjnego zespołu, w którym członkowie czują się wspierani i mają siłę do wykonywania pracy swojego życia. Podczas zeszłorocznej podróży do Niemiec, aby wesprzeć naszą współpracę z partnerem samochodowym, Tariq z radością odkrył, że zespół NVIDIAN biorący udział w jeździe próbnej składał się wyłącznie z kobiet.
„W ogóle nie próbowaliśmy tego zaaranżować — po prostu okazało się, że wszystkie te wspaniałe, zdolne kobiety były właściwymi ludźmi do wysłania na tę misję” — powiedział Tariq. „To był taki kontrast z powrotem, kiedy studiowałam i byłabym jedyną kobietą w grupie 50 osób”.

Wyścig w kierunku autonomii
Tariq nie może się doczekać pojazdów napędzanych przez NVIDIA, które wyjadą na drogi w nadchodzących latach — oraz znaczącego pozytywnego wpływu, jaki technologia może mieć na życie ludzi.
„Autonomiczna jazda szybko ewoluuje i jest pełna interesujących wyzwań technicznych” – powiedziała. „Po tym, jak pracowałem w branży i zobaczyłem branżę z wielu stron, uważam, że najlepszym sposobem na urzeczywistnienie obietnicy autonomicznej jazdy jest sposób, w jaki podchodzi do tego NVIDIA — tworząc przełomowy sprzęt i oprogramowanie zapewniające autonomię, które można skutecznie wdrożyć na dużych skalowalne samochody konsumenckie oraz oprogramowanie, które wciąż się uczy i ulepsza, korzystając z danych, które widzi na całym świecie”.
Dowiedz się więcej o pracy firmy NVIDIA w dziedzinie autonomicznej jazdy, oglądając serię filmów DRIVE Labs w serwisie YouTube.